Bestaat er software om backups te maken van alleen je geïnstalleerde programma's?

Dus niet van Windows zelf, en dat je de backup kan terugzetten op een nieuwe machine en andere hardware.

Dat je Windows opnieuw moet installeren is dan nog te overzien, maar om alle geïnstalleerde ook weer opnieuw te installeren en in te stellen is een kriem.

Dit weerhoudt mij om een nieuwe computer/moederboard aan te schaffen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
2K

Het beste antwoord

Nee dat bestaat niet omdat bij installatie je software compleet in windows geintegreerd wordt, oa in de registry, en in diverse folders.

Wel bestaat er het programma ghost wat je complete besturingssysteem kan copieren.

Het installeren neemt trouwens niet zo veel tijd in als je alle installatie bestanden op een externe schijf copieert, en daar vandaan installeert. Het lezen vand e CD's en het zoeken naar de juiste informatie op de schijfjes neemt evruit de meeste tijd in beslag bij installatie van programma's (Je OS neemt trouwens gewoon qua insrtallatie wel veel tijd in)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, dit is onmogelijk omdat de installaties helemaal in het besturingssysteem verweven zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee helaas een backup werkt alleen op de desbetreffende pc. je loopt tegen grote problemen aan in het register als je blindelings mappen gaat kopieren.

maar opzich is het los installeren van programma,s niet een groot probleem toch ? spreid het gewoon uit
Als je basis windows er op hebt dan heb je in elk geval de basis zet de programma er op naar behoefte.
wat je nodig heb is windows en een virusscanner en wellicht word en nero o.i.d
de rest kan je grotendeels van het internet plukken en games kan je naar wens installeren wanneer ze nodig zijn.
updates komen vanzelf binnen
binnen een paar dagen zit je weer op peil
zonder dat je daar al teveel last van hebt.
capthavoc
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe veel met fotografie. Dus er is een hele grote basis die ik standaard gebruik: PS, Bridge, instellingen, printers 3x, monitor calibratie, printer papier profielen, scanners.
En dit is dan echt een basis. Ik maak elke maand braaf een complete Windows backup. Ik zou deze informatie niet graag kwijt zijn. Het gaat niet alleen om de installaties, maar voor ook voor de instellingen.
Dit kan in *alle* besturingssystemen, *behalve* Windows.