Hoe kan je in Word 2007 een tekst naast een foto typen?

Nu benut hij de ruimte niet naast een foto. Hoe groter de foto, hoe meer ruimte ik verlies op het blad.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
8K

Het beste antwoord

Dubbelklik op de fot en kies bij de opmaakeigenschapen voor een kader. Je kunt de foto nu verplaatsen en de tekst wordt er netjes naast geplaatst/

Toegevoegd na 7 minuten:
Er zijn in Word twee opties:

1) Via de knop Positie
2) Via Tekstterugloop

Bijgaand schermafdruk van de Engelse versie. De NL versie heeft op de tab Opmaak de knoppen Positie en Tekstterugloop.

Met Positie bepaal je de relatieve positie.

In tekstterugloop zie je "In tekstregel" (daar staat deze nu op) en kader. Met de optie Voor of Achter tekst kan je de afbeelding ook voor de tekst plaatsen, wat alleen handig is met een transparante achtergrond. De afbeelding achter de tekst plaatsen is leuk als het een achtergrond afbeelding is.

Met tekstterugloop staat de afbeelding ook los van de pagina en kan je de foto verplaatsen door met ingedrukte muis de afbeelding te verplaatsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Top! bedankt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je dubbelklikt op de afbeelding en dan klikt op de helpknop rechtsboven, dan krijg je ook relevante hulp en instructies.

Andere antwoorden (1)

Bovenstaand klopt, en anders maak je twee cellen horizontaal aan. Voordeel hier is dat je het grafisch beter kan regelen.