Waarom is mijn downloadsnelheid lager dan 2 dagen terug?

2 dagen terug gebruikte ik dezelfde computer, hetzelfde programma maar toen was de downloadsnelheid 2MB. Nu maar 45KB maximaal. En ik was ook nog aan het internetten 2 dagen terug, nu heb ik alles afgesloten behalve het downloadprogramma en is ie trager dan toen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
Ritsuka
11 jaar geleden
Wat voor programma?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vuze
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het modem is vorige week aangesloten door een monteur. Maar het vreemde vind ik dat het eergisteren zo snel ging.

Het beste antwoord

Het werkt zo:
Je betaalt voor 20MB, maar de wijkcentrale (zo´n klein grijs kastje) heeft een snelheid van 100MB.
Aangezien je met 20 man op zo´n centrale zit, heb je dus allemaal maar een snelheid van 10MB op het moment dat je met zijn allen op het internet zit.
Dit is slechts een voorbeeld, maar dit is wel het principe.
Zo is er ook weer een grotere centrale, en weer een grotere, en zo voorts.
Zo kun je dus een hoge snelheid behalen buiten het spitsuur, maar in het spitsuur sta je stil.
Je snapt de metafoor, file op de snelweg omdat iedereen tegelijk die weg op wil.
Je zit dan wel niet in een auto, maar in de wereld van 1en en 0en is dus ook file.
dit is waarom je soms lagere snelheden behaalt dan anders.
Dit is het meest voorkomende scenario.
Het kan ook wel ergens anders aan liggen, maar dan ligt het aan je computer.
Dit hoop ik niet voor je, want dan moet je daar wat aan doen.
Dit is echter minder logisch.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Super! Ik snap wel iets van computers, maar soms gaat het mij ook te ver en snap ik er geen bal meer van. Maar je hebt het duidelijk verwoord., Dank je wel.