Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe verwijder ik een aangemaakte partitie op m'n hardeschijf?

De aangemaakte partitie heeft de status niet toegewezen. Ik kan ze geen naam geven en kan ze dus ook niet formateren en verwijderen. Hoe ga ik hierbij te werk? De groote van de partitiei is ongeveer 15 Gb, ruimte die ik dus verlies.

Toegevoegd na 14 uur:
Ik werk met windows7. Ik heb alles geprobeerd om de niet-toegewezen partitie opnieuw vrij te krijgen, doch het lukt niet. Hierbij een afbeelding van het geheel.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
991
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Windows of Mac?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je hebt geen partitie aangemaakt, je zit te kijken naar de overgebleven ruimte op jouw harde schijf. Die kan je geen naam geven omdat je er eerst een partitie van moet maken, die je daarna een naam kunt geven.
Kijk goed naar de kleur boven jouw partieties, die hebben een donkerblauwe kleur. De lege ongebruikte ruimte heeft een zwarte balk er boven.
Wat kan je nu doen? 1 Je maakt een partitie. 2 je voegt de lege ruimte toe aan de C:\ schijf. 3 Je weet nu wat er aan de hand is en je laat alles bij het oude.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt.

Andere antwoorden (3)

Ga in windows naar help en support en typ daar partitioneren in. Nu heb je alle informatie waar je om vraagt.
Ook andere eventuele antwoorden kun je daar vinden. Alles wordt stap voor stap uitgelegd
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In Windows XP, Vista of 7 klik je met je rechtemuis knop op "deze computer", In Windows 7 is dat alleen "Computer". Hier kom je via de Start knop!.

Klik vervolgens op "Beheren", en daarna "Schijfbeheer". Nu spreekt het voor zich, klik ongebruikte partitie aan en klik op verwijderen.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Uitgebreide partitie tool gebruiken.

Bij 2 besturingssystemen ook de grub (opstart keuze scherm) aanpassen. Anders start hij niet meer op door het ontbreken van een bestand (lees, hele partitie).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding