Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zou het kunnen dat als je een software op cd krijgt (cd krijg je van een zelfstandig iemand), dat diegene dan toegang krijgt tot mijn computer?

Stel, ik krijg een cd van een zelfstandig iemand. Kan het die persoon dan lukken om toegang te krijgen tot mijn computer?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
633

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja, als je de software op de CD installeert kan daar code inzitten die verbinding maakt met de computer van de andere persoon. Via die verbinding zouden dan commando's en gegevens gestuurd kunnen worden. Software van bronnen die je niet 100% kunt vertrouwen kun je beter niet installeren dus.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bovendien bestaan er ook virussen en andere malware die zoiets al doen, dus zelfs nuttige software zou hiermee besmet kunnen zijn zonder dat de verstrekker hiervan op de hoogte was. Maar het kan ook een truuk zijn van de verstrekker om jou iets nuttigs te laten installeren en daarbij ook nog automatisch de stukjes software die hem toegang verschaffen.
(Lees meer...)
gvrox
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke, bedankt!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding