Zijn al mijn bestanden nou gewist?

Ik gebruik een geheugenkaart voor mijn mobiel van 2GB. Daar staan ongeveer 1200 bestanden op: Afbeeldingen, tekst, muziek, video's. Ik update het wel eens, zoals vandaag. Ik was met een afbeelding uit mijn geheugenkaart aan het klooien. Toen ik daarmee klaar was heb ik zonder die afbeelding af te sluiten mijn geheugenkaart uit de PC gehaald. Ik stop hem weer in mijn mobiel en meteen krijg ik de melding: Lege geheugenkaart gevonden. Ik denk van wat is dit nou weer, dus ik kijk, wat blijkt: hij is totaal leeg. Helemaal niks meer potjandurie.
Ben ik nou echt alles kwijt?? Ik heb hem weer terug in de PC gestopt, helemaal leeg dus. Maar het rare is dat ik soms nog wel eens een oud bestand vind dat op mijn kaart stond, ik alle gaten en hoeken, tussen mijn bestanden, in de prullenbak, bij De Computer, In verschillende mappen, maar ik kan ze niet openen. Er staat dan die het station niet kan vinden. Maar omdat ik mijn kaartje er uit haal hoeft toch niet alles gewist te zijn.
Kan ik mijn bestanden nog terug vinden??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (4)

Grote kans dat je bestanden helaas verwijderd zijn! :-(.
Wanneer je hardware onveilig verwijderd, kan de computer niet de nieuwe wijzigingen verwerken en daardoor in het proces een fout optreden.

De volgende keer kun je dit vermijden door eerst je hardware veilig te verwijderen (rechtsonderin je scherm bij de tijd) door te klikken op het groene pijltje en dan 'hardware veilig verwijderen'.

Het zou kunnen zijn dat een echte computerspecialist je bestanden nog terug kan vinden (het schijnt dat die zelfs alle verwijderde bestanden op een computer terug kunnen vinden, is bewezen bij mensen van het ministerie die dachten dat ze dingen goed verwijderd hadden, waarbij bleek dat dat nog terug te halen was).
Je zou dus langs een expert (zou dat wel doen bij een eenmanszaak, omdat die gespecialiseerd zijn in computers - in tegenstelling tot een zaak als Dixons of Dynabyte, waar ze vooral goed kunnen verkopen).
Dus even langs een eenmanszaak.
Ik hoop voor je dat die ze nog terug kan halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wil je niet blij maken met dode mus, maar er is grote kans dat je met een reparatieprogramma weer alles terug kunt toveren. Waarschijnlijk is alleen je bestandentabel kapot.
(een soort inhoudsindex)
AWM
14 jaar geleden
Je kunt proberen om met "File Recovery 4" je bestanden nog terug te halen.
Het is freeware en via volgende link te downloaden.
http://www.softwarepatch.com/software/filerecovery.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een programma als Data Recovery Doctor biedt hier uitkomst.