Word: is er een makkelijke manier om tegelijkertijd tussen veel zinnen een -=teken te zetten?

Ik heb een lijst met 4000+ zinnen waarin aan de linkerkant de Franse zinnen staan en aan de rechterkant de Nederlandse vertaling. Nou staan deze zinnen in een tabel en kan ik ze gemakkelijk uit een tabel halen... Maar hoe zet ik nu tussen elke zin een =-teken? Zit er echt niets anders op dan gewoon handmatig tussen elke zin een = teken te zetten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Lees de tabel in in exel, schuif de 2e kolom een kolom naar rechts, zet in de middenkolom het = teken, kan je makkelijk per 10 of meer kopieeren. Print nu uit, of haal weer over naar word.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de vraag wordt niets gezegd over een tabel, ik vrees dat de zinnen dus in 1 kolom terecht zullen komen. Overigens kun je dan met de knop 'Tekst naar kolommen' vaak ook de boel wel scheiden. Wanneer je de kolom voor de '=' hebt en je typt in de bovenste cel de '=', kun je deze in 1x naar alle cellen die tussen de twee kolommen staan daaronder kopiëren door te dubbelklikken op het kleine zwarte blokje in de rechter onderzoek van de rand.
Het kan, op voorwaarde dat er al iets tussen de zinnen staat waar je naar kunt zoeken, bijvoorbeeld de punt aan het eind van de zin.

Open de 'Zoek en vervang'-dialoog (-H). Type in het zoekvak '. ' (punt en een spatie). In het vervangvak type je '. = ' (punt spatie = spatie). Wanneer je op de knop 'Alles vervangen' klikt, worden alle punten met daarachter een spatie vervangen door een punt met daarachter een spatie, een = en een spatie.

Het zou kunnen dat ook de punten aan het eind van de regel zijn vervangen. Dit kun je met een nieuwe vervang-actie corrigeren. Je moet hiervoor in het zoekvak '. = ^p' invullen. In het vervangvak zet je '. ^p' .

^p is de code voor een . Door deze code te gebruiken kun je dus specifiek zoeken naar tekens die aan het eind van een alinea staan. Er zijn overigens nog veel meer speciale teken waarop je kunt zoeken of die je als vervanging kunt gebruiken. Klik in het dialoogvenster maar eens op de knop 'Meer'. Je krijgt nu allerlei extra opties te zien. Zo kun je ook zoeken naar bepaalde opmaak of opmaak en opmaakprofielen toepassen. Je zou dus een woord kunnen vervangen door de vetgedrukte versie daarvan.