Wie kan mij adviseren hoe je een newsticker kan gebruiken op een computer?

Ik zoek een programma om op een computer aan de onderzijde een newsticker te laten lopen.
Ik bedoel dus een tekst die aan de onderkant van het scherm loopt, net zoals je ziet in nieuwsprogramma's (CNN, RTLZ).

Het betreft een netwerkcomputer (in een domein).
De monitor staat in een openbare ruimte waar een ieder op kan kijken.
Ik wil daar nieuwsberichten op weergeven.
Mooiste zou zijn wanneer ik de af te beelden tekst kan regelen vanaf mijn eigen computer.
Als ik het niet vanaf mijn eigen computer kan beheren/besturen, zijn er mogelijkheden om de computer remtoet over te nemen hoor (MSRA, teamviewer).
Maar het mooiste zou zijn wanneer ik helemaal niets op de remote PC hoef te doen, maar het vanaf een andere machine kan regelen.

OS: Windows 7 Professional (64-bits)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
1.1K
Ritsuka
11 jaar geleden
Leuk idee :)

Het beste antwoord

Het lijkt me dat Text Ticker precies doet wat je wil, zie http://www.slashbackassociates.com/textticker . Het is niet gratis, maar je kunt het 30 dagen uitproberen. Als je de tekstfile op een netwerk share zet, dan kun je die vanaf je eigen computer aanpassen, en de ticker neemt die wijzigingen dan vanzelf over.
gvrox
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor deze suggestie.
Ik ga eens testen en proberen.
Ik kom hier op terug.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ziet er goed uit, jammer dat het geen freeware is ;-)
gvrox
11 jaar geleden
De toepassing klonk redelijk zakelijk, dus hopelijk kun je dat bedrag declareren :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Semi-zakelijk :-)
Maakt niet uit, blijft een goed en waardevol antwoord.
Ik rommel wel wat met de code.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
...en indien het inderdaad ingezet gaat worden zullen we uiteraard netjes en braaf de nodige licenties kopen.
(voordat iemand denkt dat ik de richtlijnen overtreedt en illegaal gebruik van auteursrechtelijk beschermd materiaal propageer).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thanks!