Waarom wordt mijn oorspronkelijke Word document dikgedrukt wanneer ik er tekst in plak?

Ik ben bezig met het maken vaan een portfolio. Wanneer ik mijn werkstukken in mijn portfolio plak op Word word alle tekst die ik al in Word heb staan dik gedrukt (bold).
Hoe kan ik dit verhelpen/uitzetten?
Ik gebruik Microsoft Office Word 2007

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
1.9K

Antwoorden (2)

Gewoon alles selecteren en op het Bold knopje klikken en alles.word weer normaal, kan zijn dat je 2 keer mooet klikken om het weer uit te zetten.
Bold knopje is vaak een grote B

Toegevoegd na 1 minuut:
Waarom dit gebeurd weet ik niet, vaak heeft Word standaard instellingen die niet helemaal duidelijk zijn
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je in Word2007 en later een stuk opgemaakte tekst plakt, dan blijft de opmaak van de geplakte tekst behouden.
Hoe verander je dit gedrag? Plak een stukje tekst in een document en je ziet een kleine afbeelding met een clipboard verschijnen, ga er met je muis op staan en je ziet een pijltje, klik daarop en kies voor "alleen tekst behouden". Je tekst wordt nu niet bold meer geplakt.
Dat kun je ook als standaard instellen. Klik in hetzelfde clipboard op het pijltje en kies de onderste optie "Standaard plakken instellen". Kies in het venster wat verschijnt bij "Plakken van uit andere programma's" de optie "aanpassen aan doelopmaak" of "alleen tekst behouden". Et Voila!
Succes!