Waarom kan ik met mijn laptop geen dvd's (wel én niet zelfgebrand), maar wel cd's afspelen?

Het is een 'acer' met Windows8...

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat komt omdat Windows Media Player standaard geen codecs heeft om MPEG DVD's af te spelen. Sinds een aantal jaren is het Microsoft verboden om in hun besturingsprogramma's (Windows) kant en klare applicaties geïntegreerd te hebben. Dit omdat andere leveranciers van PC afspeelapplicaties (Winamp, RealPlayer enz.) geklaagd hadden over oneerlijke concurrentie en licentie diefstal door Microsoft. Wat je moet doen is een codecpack downloaden voor MediaPlayer 9 en hoger en dit installeren. Hierin zitten alle benodigde algoritmes die nodig zijn voor het afspelen van DVD-films. Het codecpack kun je downloaden (gratis) bij diverse aanbieders zoals CNET en Softpedia. Google even op "codec voor windows mediaplayer." Je kunt ook de gratis versie van RealPlayer downloaden, daar zitten alle benodigde codecs al in en kun je nog veel andere video formaten afspelen.

Ik heb hier ook last van. Ik heb nu het programma media player classic - home cinema. Je moet alleen even de,link er in plakken en het werkt. Voor mij was het programma gratis. Hopelijk heb je hier iets aan

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100