met welk gratis programma kan ik de lettertype van ondertiteling groter maken?

de ondertiteling is een srt bestand, de film is avi, de ondertiteling loopt wel gelijk met de film, dus gaat alleen om dat ik de tekst kan vergroten. voor het hardcoden heb ik al een programma.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
4.9K
Amadea
11 jaar geleden
Op de afstandsbediening zit daar een knop voor, wanneer het ondertiteling via teletekst betreft. Die kan je qua grootte verdubbelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gaat om een film op de computer, die uit eindelijk op dvd moet komen, dus niet van tv, maar bedankt voor het mee denken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Via TV, computer, tabled/iPad ?

Antwoorden (3)

Dat kan met SUB2SSA. Je moet dan wel even je srt bestand hernoemen naar .sub.

Klik op OPEN bovenin rechts en selecteer je bestand.
Klik SELECT om bestanden op te slaan.
Klik daarna op SELECT FONT en kies een lettertype en grote.
Selecteer daarna een kleur.
Sla je bestand op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij Subtitle Edit kan je de lettergrootte aanpasen via options - settings.
En dan kies je het tabblad SSA Style, en dan vervolgens choose font.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wanneer je VLC Mediaplayer gebruikt, dan kan dat zonder extra programmatuur.
Je hoeft dan het SRT file ook verder niet aan te passen.
Via de opties van VLC kan je dan het font van de ondertitels aanpassen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dank voor de tip, vergroot vlc mediaplayer het dan alleen op dat moment voorhet afspelen of word de aangepaste groot ook opgeslagen en als ik die ga branden, is die net zo groot als laatst? of weer de eerste kleine instellingen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
VLC hoort de voorkeur op te slaan.
Mocht je terug willen naar de fabrieksinstelling, dan kan je de knop daarvoor gebruiken.
Op het plaatje staat die knop ook: Reset preferences.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
het beeld wat hier van de VLC speler getoond wordt, kan ik nergens vinden !