Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak je van een 'Bestand' een 'Toepassing'?

Ik heb met de mail een .exe bestand verstuurd maar als ik hem dan van de mail weer download kan ik het bestand niet openen. Het is dan ook geen 'Toepassing' meer maar een 'Bestand'. Als ik die open moet ik een programma uitzoeken. Ik heb op internet gezocht maar ik kon niks vinden. Iemand een idee hoe ik het gedownloadde bestand toch kan openen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Software
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Vaak worden uitvoerbare en dus "gevaarlijke" bestanden tijdelijk omgekat tot .dat bestanden om zo toch langs virusscanners te komen. Tenzij er een restrictief beleid heerst binnen een bedrijf die dat verhindert vanwege veiligheid.
Als je de .exe die je verstuurt hebt weer wilt openen, dan moet je .exe achter het bestand zetten.

Een nette manier is om uitvoerbare bestanden te zippen, of via diensten als wetransfer te versturen. Het kan zijn dat de ontvangers namelijk helemaal niks ontvangen als de bijlage een uitvoerbaar bestand bevat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt! Ik kan 'm nu wel openen :)
Ik zou PDF Creator downloaden. Als je dan een pdf bestand wilt maken druk je op afdrukken en dan selecteer je pdf creator en dan druk je op afdrukken en geef je het bestand een naam en dan staat hij in je documenten en kan je hem als bijlage versturen en kan je hem ook zo openen.
Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding