een .iso bestand op usb flash drive.

Hoe krijg ik een .iso bestand op een usb stick?

Mijn BIOS herkent wel de flash drive en die weet ik ook als eerste opstartmogelijkheid in te stellen.

Programma's zoals nero herkennen alleen cd/dvd spelers

De bedoeling is dat ik mijn flashdrive opstart als mijn pc aan springt.

Net zoals bijv. een windows cd/dvd bij installatie.

Welk programma kan ik het beste gebruiken, en hoe?

Alvast dank!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
13.1K

Het beste antwoord

Unetbootin wordt veel gebruikt om bijvoorbeeld een Linux-ISO-bestand op USB te zetten. Waarschijnlijk is het ook wel bruikbaar voor het opstarten met niet-Linux-systemen.

Daarnaast heeft Microsoft met de introductie van Windows 7 een tool vrijgegeven waarmee je een ISO-bestand op USB kunt plaatsen. Dit programma heet Windows USB Download Tool (oftewel WUDT).

Het bedrijf dat dit programma voor Microsoft had gemaakt heeft wel een foutje met de licentie gemaakt, maar dat heeft Microsoft inmiddels hersteld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
via het windows programmatje kon ik het iso bestand probleemloos op de flashdrive zetten. inmiddels bereikt wat ik wilde.
10 punten voor jouw antwoord!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
t werkt!
10 punten! THANKS!!!! ps. scheelt heel veel tijd tov een cd/dvd

Andere antwoorden (5)

Je kunt Windows niet laten booten van een USB-drive.
AWM
14 jaar geleden
Gewoon iso wegschrijven op de harddisk en vervolgens doorzetten op usb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zelf ervaring hiermee?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doen ze bij ons op de helpdesk voor mij als ik wat nodig heb
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inmiddels via andere manier aan de praat gekregen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe?
winrar installeren (gratis programma.
Iso bestand openen in winrar.
Winrar alles op je usb/flash laten uitpakken of copy/pasten vanaf winrar naar usb/flash
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ antwoordman ... het is ook noet de bedoeling van TS dat windows boot maar een gewone iso en dat is geen probleem, zoals nieqoh het al uit legde
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe Maak je USB-stick bootable

In de praktijk blijkt helaas dat een aantal merken/type USB-sticks niet bootable te maken zijn, de reden daarvan is mij niet duidelijk, maar gelukkig gaat het bij de meeste wel goed.
Gewoon een kwestie van uitproberen dus.

Download eerst de "HP format utility" (1,7 MB)
Na de installatie en starten van dit kleine progje zie je het volgende.
De download bevat inmiddels een nieuwere versie dan je hieronder ziet (2.1.8)

Mijn USB-stick had ik dus al in de USB-poort zitten en werd netjes herkend.

Kies vervolgens bij "File system" FAT32.

Zet een vinkje bij "Create á DOS Startup disk"
Vervolgens "Using DOS system files located at"
Doe nu een bootable flop in de floppy-drive en klik op de ...knop en selecteer A:

Voor diegenen die geen floppy-drive in hun PC/Laptop hebben wat steeds vaker voor komt, is het natuurlijk mogelijk om dit bij een vriend/familielid te doen die wel een floppy-drive heeft.

Klik nu op start en wacht tot het klaar is.

Vervolgens kun je allerlei DOS-progjes op die stick zetten die je denkt te willen gebruiken.
Voor mijzelf zijn Ghost 8 en Partition Magic 8 de belangrijkste.

Voordat je ervan kunt opstarten moet je dat natuurlijk in de bios van je PC instellen, hoe en waar dat moet verschilt van PC tot PC.
De beste bootvolgorde is volgens mij:

Flop (indien aanwezig)
USB of Removeable
CD-ROM
HD

Lukt het nog niet om van die stick te bootten, dan is er nog een andere manier.

Tijdens het opstarten van je PC wordt eerst de "POST" doorlopen, daarbij zie je op een gegeven moment onderin een regel "Hit (bijv) DEL to enter bios"
Bij redelijk recente moederborden staat daar ook "Hit (bijv) F8 to enter Bootmenu)
Als je dan op F8 tikt verschijnt er een menu met alle HD's, CD-spelers en ook je USB-stick, mits hij in je PC zit natuurlijk. Selecteer die stick en ENTER, er zal nu van je stick worden geboot.