Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb net een nieuwe computer maar hij laat de interne hardeschijf van een TB niet zien bij 'computer'. Hoe los ik dit op?

Toegevoegd na 19 minuten:
Ik kan er dus niks opzetten aangezien ie er in principe niet is..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
949

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het ligt eraan of er twee harde schijven inzitten (bijvoorbeeld een SSD van 128Gb als opstartschijf en apart de 1TB schijf) of dat er maar 1 schijf in zit. Als dit laatste het geval is, dan is de schijf waarschijnlijk verdeeld in 2 partities, waarvan de 2e partitie (de grootste) niet actief is gemaakt.
Je kunt dit nakijken via je configuratiescherm-> systeembeheer-> computerbeheer -> opslag -> schijfbeheer.
Daar zie je als het goed is je schijf (of schijven) en kun je bijvoorbeeld een partitie die op "niet actief" staat "actief" maken (door met op de bewuste schijf te gaan staan en dan met rechts te klikken en uit het menu te kiezen).

Het kan ook zijn dat een schijf (de 2e van 1 TB?) niet geformatteerd is. Hij zal dan wel zichtbaar kunnen zijn via bovenstaande handelingen. Ook dan kun je hem bijvoorbeeld formatteren/actief maken, etc.

Het kan ook zijn dat de HD via Sata is aangelsloten op het moederbord, maar dat de satapoort niet actief staat. Dit kun je aanpassen door bij de opstart te kiezen voor je Bios (bij de meeste PC's F2 indrukken tijdens de start, anders even kijken wat je op je scherm ziet staan voor Windows opstart). In het bios kun je het menu doorlopen en kijken of alle satapoorten actief staan en eventueel aanpassen.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding