waarom verspringt die vervelende cursor altijd maar?

Ik heb een laptop met een externe muis (die ik er zelf aan bevestigd heb). Er is ook een ingebouwde muis, maar die gebruik ik dus niet omdat die erg vervelend is : niet aanklikken, plots tekst markeren zonder dat ik iets vroeg, cursos beweegt niet. Dus : externe muis bevestigd.
Maar nog heb ik problemen ondanks die externe muis. Als ik aan het typen ben, springt die cursor van hier naar daar, heel vervelend. Zelfs nu sprong hij bv. ineens naar boven, en nadien was hij ineens verdwenen. Dan moet ik met die externe muis opnieuw klikken om te kunnen verder typen.
Soms komt er ook ineens een kadertje met één of andere computervraag waar ik totaal niet naar gevraagd heb. volgens mij raak ik altijd per ongeluk aan die ingebouwde muis.
Ik heb bij configuratiescherm al ingesteld dat die muis enkel mag bewegen bij dubbel klik, dat ze niet te gevoelig mag zijn etc. Maar niets helpt.
Kan ik die ingebouwde muis uitschakelen?

Toegevoegd na 3 minuten:
die externe muis is niet draadloos. apparaatbeheer vind ik nergens, naar verluidt kan je daar die touchpad uitschakelen maar hoe geraak ik daar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
18.9K

Het beste antwoord

Zoals je zelf al aangeeft en wat ook in bovenstaand antwoord staat is dat je in het configuratie al e.e.a. hebt ingesteld bij de muis.

Kijk eens of je bijgevoegde afbeelding ziet als je naar je muisinstellingen gaat. Zoja, voer uit wat in de afbeelding is omcirkeld, dat zou de oplossing moeten zijn.

Apparaatbeheer is (in Windows7) te vinden door te klikken op start -> configuratiescherm -> apparaatbeheer.

In andere versies (uit m'n hoofd onder Start -> instellingen -> configuratiescherm -> aparaatbeheer.

Kom je er niet uit, laat het dan even weten.

Toegevoegd na 40 seconden:
Bovenstaand antwoord = eerste antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

kijk eens bij configuratiescherm en dan opties voor muis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de ondergrond heeft er vaak ook wel mee te maken
maar probeer dit eens
maak de externe muis los start opnieuw op en kijk dan welke muis er in apparatenbeheer staat
schakel deze uit. dus niet verwijderen maar uitschakelen.
als er dus een kruisje door komt en de touchpad reageert niet meer is dat een goed teken
sluit dan meteen de externe weer aan. en die wordt dan de enige muis
succes
capthavoc
13 jaar geleden
De cursor verspringt omdat je bij het typen met je hand per ongelijk het touchpad aanraakt (deze is bij sommige laptops nog al gevoelig). Schakel deze snel en makkelijk uit door door de functietoets in te drukken (toets met de letters Fn) in combinatie met de F-toets waar een afbeelding van een muis op staat. Bij mij is dat de F6 toets.

succes!