Ik wil in Excel een formulier maken en cellen met teksten linken. Kan dit?

op een dusdanige manier dat wanner ik een cel aanklik( d.m.v. een hokje aanvinken b.v.), de standaard tekst die in een andere cel staat, automatisch gekopieerd wordt naar weer een andere cel.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
2.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Iets meer info over wat je precies wilt zou handig zijn.
Maar op zich is het toevoegen en laten reageren op elementen zoals vinkbare hokjes en keuzelijsten geen probleem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wil een beoordelings formulier maken met daarin 9 beoordelings elemenenten en waarop per beoordelingselement 4 scores gehaald kunnen worden. Ik bereid 9x4 standaard teksten voor en als ik dan op een score vink, komt er automatisch een standaard teks die bij die score hoort achter het beoordelings element. De teksten staaqn in een ander blad. Ook wil ik een waarde geven aan die score zodat aan het eind een eindscore berekend wordt

Het beste antwoord

Er zijn twee dingen die je op moet lossen

1) Afhankelijk van een celwaarde een textblok ophalen.
2) Keuze vakjes maken en de uitkomst koppelen aan een cel.

1) Dit kan je heel simpel doen met de functie KIEZEN (keuze; optie1;optie2;...)
Keuze moet dan een celverwijzing zijn, naar een cel die we gaan vullen met de uitkomst van je vinkenlijstje

Optie1 etc. moeten dan celverwijzingen zijn naar de cellen met de juiste teksten

2) Zet eerst de werkbalk formulieren aan.
Op die werkbalk zie je een kadertje (=groepsvak) staan
Maak een vak waar je vier keuzes in moeten komen te staan (dit moet in één vak per beoordelingscriteria, omdat je wilt dat je per criteria de vinkjes kan zetten).
Zet in het kader dan 4 radiobuttons. klik met links op een radiobutton en kies “besturingselement opmaken”. Op het tabblad “besturingselement” heb je dan de mogelijkheid om de de knop aan een cel te koppelen. Dit gebeurt dan in één keer voor alle knoppen in hetzelfde kader.

Je koppelt de uitkomst dan natuurlijk naar de cel waarin staat welke keuze de formule KIEZEN moet ophalen.

De rest is een kwestie van kopieren en zorgen dat e.e.a. er netjes uitziet.

n.b. Ik werk zelf met Excel2000, andere versies zullen net ietsje anders werken. Mocht het niet lukken stuur dan even een intern berichtje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hartelijk dank ik zal het bestuderen!