Hoe koppel ik bestanden aan een e-mailprogramma?

Bij verschillende programma's (o.a. Paint, Word - zie afbeeldingen) kun je bestanden (via "Bestand"> "Verzenden") meteen in een e-mailbericht zetten, zonder ze eerst te hoeven opslaan. Een vriendin van me krijgt, als ze dit probeert, telkens een foutmelding. De programma's zijn kennelijk niet aan het e-mailprogramma gekoppeld. Hoe los je dit op?

Picture for question
Pieter2011
12 jaar geleden
in: Software
5.8K
Amadea
12 jaar geleden
Dat werkt alleen als degene naar wie je het verzendt die programma's ook op zijn of haar computer heeft staan!
Pieter2011
12 jaar geleden
Nee, dat bedoel ik niet. Ik wil weten hoe je een bestand (nog vóór versturen) automatisch in een e-mailbericht kan zetten. Zodat je het bestand niet eerst op je pc hoeft op te slaan, een nieuw e-mailbericht moet openen en het bestand handmatig als bijlage moet toevoegen. Als ik op mijn pc een bestand wil versturen, doe ik zoals op de afbeeldingen staat. Op de pc van een vriendin lukt dat niet.
Amadea
12 jaar geleden
Oh, je bedoelt dat bij haar bijvoorbeeld Word niet aan Outlook gekoppeld is?
Pieter2011
12 jaar geleden
Klopt! Ik heb ooit geweten hoe je dat moet koppelen, maar weet niet meer hoe.

Antwoorden (1)

Dan ga je naar het Configuratiescherm om daar bij E-mail in te stellen dat het Profiel op het juiste mailprogramma staat, zodat dat gebruikt kan worden bij het starten van de officeprogramma's.
Amadea
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
Oei, dat heb ik dan tóch nooit geweten... Als ik daar op mijn pc naar kijk, dan is het veld onder "Op deze computer zijn de volgende profielen ingesteld" helemaal blanco. Verder is de zin "Altijd dit profiel gebruiken" aangevinkt, maar de ruimte in het uitklapvenster eronder is weer blanco. Het werkt op mijn pc verder allemaal goed. Dus als op de pc van mijn vriendin "Altijd dit profiel gebruiken" wordt aangevinkt, dan zou het moeten werken? Of moet ze nog iets toevoegen?
Amadea
12 jaar geleden
Sorry, maar ik weet er net niet genoeg van om dat te kunnen beantwoorden. Hopelijk iemand anders wel....
Pieter2011
12 jaar geleden
Oké, bedankt! Je antwoord heeft me wel een heel eind op weg geholpen. Ik weet nu in elk geval wáár ik de oplossing moet zoeken.