hoe draai je een videobestand om? ik kan hem alleen liggend afspelen. ik krijg er pijn in mijn nek van.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
3.8K

Antwoorden (6)

met vlc media player (gratis, via google bijv.) kan je het beeld verticaal of horizontaal afbeelden (handig wanneer je in bed ligt bijv.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Makkelijkste manier natuurlijk even de monitor op de zijkant zetten of het beeld van de videokaart kantelen. Echt de source aanpassen zul je met een videobewerkingprogramma zoals adobe premiere moeten doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet of dit bij jouw zal helpen, maar sommige videokaarten beiden de mogelijkheid de scherm te kantelen.

Dit kun je doen doen Control ALT en Pijltje naar links (of rechts) in te drukken.

Sommige videokaarten kunnen dit helemaal niet, sommige kunnen alleen normaal en op z'n kop (pijltje omhoog en omlaag) en sommige kunnen alle kanten op.

Toegevoegd na 2 minuten:
Op mijn computer werkt het niet met de pijltjes maar wel bij instellingen ik kan 90, 180 en 270 graden draaien.

Ik heb een ATI radeon, maar ik weet dat het met Intel en NVidia ook moet kunnen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Bij ati kun je het doen via Catalyst Control Center (als het goed is zie je rechts onderaan een rood blokje met ATI op je taakbalk staan naast de tijd).

Voor Nvidia:

There’s a same set of functions under Nvidia too.
They come under Nvidia control panel called NView.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een mooi gratis programma hiervoor Avidemux
http://fixounet.free.fr/avidemux/

Bestand erin.
Nieuw formaat selecteren.
Klik op filter, en daar staat ergens een optie om hem 90 graden te kantelen.
Opslaan. klaar!

Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kunt het beeldscherm draaien
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat een antwoord zeg.
gebruik codecs. ze zijn gratis te downloaden, en zetten het beeld weer goed.

hier legaal te downloaden: http://www.free-codecs.com/download/K_lite_codec_pack.htm

Toegevoegd na 2 dagen:
vlc kan ook handig zijn. dit programma heeft geen verdere codecs nodig