Wat is een goed freeware programma om meerdere afbeeldingen tegelijk te converteren?

Ik moet hele mappen tegelijk kunnen converteren van GIF naar JPG. Ik doe nu alles stuk voor stuk maar dat neemt teveel tijd in beslag.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

xnView, gebruik ik nu al een aantal jaar en heeft voor mij nog weinig beperkingen opgelegd. Maar goed, er zijn zat van deze freeware oplossingen en het is maar net waar je aan went...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Onderstaande link via google gevonden, dus niet zelf getest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
IrfanView - zie Bron.

Toegevoegd na 2 minuten:
IrfanView is ook uitermate geschikt om plaatjes te bekijken. Het kan een heleboel formaten aan.

Daarnaast kun je er eenvoudige bewerkingen mee doen. Het is echter beslist geen professioneel beeldbewerkingsprogramma - verwacht dus geen PhotoShop-achtige mogelijkheden.

Tot slot kun je afbeeldingen converteren. Je kunt zowel afmetingen aanpassen (vergroten, verkleinen), kleurendieptes aanpassen, als formaten veranderen (in jouw geval: van GIF naar JPG). Al deze conversies kunnen ook in batch-verwerking.
Cryofiel