Met welk programma kan ik de mooiste frames uit een video halen en met de beste resolutie opslaan?

Ik wil vanuit videos een afbeelding halen, een 'frame caputure' (geen screenshot). Welk programma kan dit in de hoogste kwaliteit, betaald of gratis?

Toegevoegd na 1 uur:
Bedankt voor het antwoord alvast, maar ik bedoel meer dat je ál de frames uit de video exporteert haalt als allemaal fotootjes en daarna degene in verkenner kiest die je wilt hebben. Ik heb al Pinnacle Studio 15 dus vwb videomontage dus ik kan daar in aparte frames selecteren. Tx!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
3.2K

Het beste antwoord

Virtualdub, is helemaal gratis (open source)
open de file, ga naar het frame en klik op MARK IN. Ga 1 frame verder en klik op MARK OUT. Ga dan naar file / save image sequence.
Je krijgt dan een BMP file, wat het exacte frame is zonder compressie

Toegevoegd na 1 uur:
ook dat kun je met virtualdub doen, zelfde handelingen alleen dan meer frames selecteren (alle frames in jouw geval)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

met sony vegas pro 11 kan dit, en je kan de hoogste kwaliteit kiezen, je kan gewoon in bijvoorbeeld 1080p werken en frame voor frame selecteren. Op youtube vind je filmpjes over hoe je deze gratis kans downloaden.