Excel: Hoe verbindt ik 2 formules aan elkaar?

=ALS(E15>40;"test";" ")
=ALS(E15>0;"test2";" ")

Gaat erom: Zodra totaal groter dan 0 is: "test2" tonen en als deze groter is dan 40 "test2 test" tonen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
3.4K

Het beste antwoord

Twee mogelijkheden.

Eerste mogelijkheid:
=ALS(E15>0; "test2"; "") & ALS(E15>40; " test"; "")
Het &-teken tussen de beide ALS-formules plakt de resultaten aan elkaar.

Tweede mogelijkheid:
=ALS(E15>0; "test2" & ALS(E15>40; " test"; ""); "")
Hetzelfde idee als bij de eerste mogelijkheid, maar nu wordt de test of E15 groter is dan 40 alleen gedaan als E15 groter is dan nul.

Cryofiel
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je bij de 2e manier een getal groter dan 40 invult krijg je:
"test2 test", ik weet niet of de gebruiker dat bedoelt ;-)
Cryofiel
11 jaar geleden
Bij de eerste manier krijg je ook "test2 test". Manier 1 en manier 2 geven hetzelfde resultaat. Als ik de laatste zin van de toelichting onder de vraag goed lees, is dat precies wat vraagsteller wil zien.

Andere antwoorden (2)

In Excel is de syntax:
ALS(logische_test;waarde-als-waar;waarde-als-onwaar)
Dus je kunt je formule herschrijven naar:
=ALS(E15>40;"test";ALS(E15>0;"test2";" "))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beetje onduidelijk want dat wijkt af van je eerste uitleg.
Maar dan wordt het:
=ALS(E15>40;"test2 test";ALS(E15>0;"test";" "))
Ik denk dat de vraagstelling niet helemaal juist is. Immers: als E15 groter is dan 40, dan is ie ook groter dan 0.
Met de formule: =ALS(EN(E15>0;E15<41);"test2";"test") bereik je dat de uitkomst "test" is als E15 groter is dan 40. En idem "test2" als E15 kleiner is dan 41.