Chrome.
Zoeken in google op: "meest gebruikte browsers nederland" En je komt op de link hieronder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je was me net voor :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja, maar alleen omdat ik dan toevallig deze vraag net eerder las.
Makkelijk puntje binnen hengelen. :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens de bron die je vermeld is juist internet explorer de meest gebruikte browser in Nederland in Mei 2012.
Hoe kom je dan op Chrome? "In Nederland ligt de situatie volgens de cijfers van Statcounter heel anders; hier zou 45 procent van de gebruikers Internet Explorer gebruiken, terwijl 24 procent van de Nederlanders op Chrome zit."
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
- Antwoord even aanpassen of verwijderen zou gepast zijn, puntjes binnenhengelaar.... - :P. Voortaan even je bron zelf lezen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Indien je het hele artikel leest, staat er ook dat op tweakers.net weldegelijk Chrome nr 1.
En statcounter wat anders, iedereen meet andere sites en komt dus op een ander antwoord. Staat ook in het artikel, lees het anders even. :-p
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tweakers.net is de slechtste afspiegeling van DE Nederlandse gebruiker. Daarnaast zou je dan dus je antwoord alsnog moeten aanpassen en zeggen dat het ligt aan wie het meet ipv alleen chrome concluderen.
Het statistiekenbureau Statcounter heeft aan de hand van de gegevens van websitebeheerders vast gesteld dat sinds dit jaar Chrome de meest gebruikte browser is, gevolgd door Internet Explorer en vlak daar achteraan FireFox.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vraag was welke browser in Nederland(!) het meest wordt gebruikt. Volgens de bron die je vermeld is dit niet Chrome, zoals lijkt uit je antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Knap, twee keer dezelfde bron fout interpreteren, zo breng zet je de vrager wel op het verkeerde been.
Ik heb gelezen dat als je het per Nederlandse computer rekent Internet Explorer nog steeds de meest gebruikte browser is. Dit komt omdat veel bedrijven en scholen nog Internet Explorer erop hebben staan.

Als je niet per computer, maar per persoon rekent is het inderdaad Chrome.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies weet men het niet, dat is namelijk moeilijk te meten. bovendien kun je computers tellen, maar daar staan vaak meerdere browsers op, of mensen tellen (ook die gebruiken vaak meerdere browsers) of het gebruik tellen.
Één persoon met browser A kan veel langer internetten en meer sites aandoen dan tien personen met browser B bij elkaar.
Sommige websites houden bij met welke browser hun site bezocht wordt (waarbij mensen ook nog anoniem of met een vermomde browser op de site kunnen komen.) Dan zie je vaak grote verschillen tussen verschillende websites. Op een technische of alternatieve website zie je veel meer verschillende en alternatieve browsers. Op een website over Apple producten komen vast meer bezoekers met Safari. Ook worden websites tegenwoordig vaak met mobiele apparaten bezocht. dit doet op sommige websites het deel bezoekers met chrome of safari stijgen.
Statcounter houdt van een aantal grote websites bij met welke browsers mensen die sites bezoeken, en uit welk land ze komen. Op de website (zie bron) kun je per land dan een grafiek over browser gebruik zien.
In Nederland wordt, in tegenstelling tot veel andere landen, nog veel internet explorer gebruikt. Waarom dat is weet ik niet. Je ziet vaker dat Nederland een paar jaar achter loopt bij andere landen. Of mensen in Nederland nemen niet de moeite een betere browser uit te zoeken en te downloaden. Of het kan te maken hebben met scholen en overheidsinstellingen, waar internet explorer standaard in het pakket zit, en de gebruiker niet bevoegd is een betere browser te installeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Nederland gebruikt IE

Statcounter heeft ook gegevens vrijgegeven over de Nederlandse markt, en daaruit blijkt dat Internet Explorer hier nog altijd de grootste speler is. Zo surft 45 procent van de Nederlanders met behulp van Internet Explorer en maakt slechts 24 procent gebruik van Chrome.

In december 2011 behaalde Google ook al een mijlpaal op de browsermarkt. Toen werd duidelijk dat Chrome 15 de meest gebruikte browser ter wereld was, en Internet Explorer 8 achter zich liet. Echter ging Microsoft nog altijd aan de leiding wanneer alle versies van IE bij elkaar werden opgeteld.