Wat voor formule kan ik gebruiken om kolommen om en om te selecteren in Excel voor een optelsom? Dus bijvoorbeeld de som van cel E4+G4+I4+K4+M4+O4 enz

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

=SUM(cellen selecteren)

bijvoorbeeld : =SUM(E4+G8)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
G8? 8 is toch een andere regel? Het moet een verspringende optelling zijn op dezelfde regel (bijvoorbeeld dus 4) en dan om en om. Zou ik doen =sum(E4+G4) dan tel ik toch maar twee cellen bij elkaar op? Ik moet steeds een stuk of 100 cellen optellen op dezelfde regel maar niet aaneengesloten.