Hoe kan ik een spel op twee computers spelen zonder de savegames telkens over te zetten via usb?

Hallo, ik speel Bioshock op mijn laptop en mijn desktop. Het nadeel hieraan is dat de save games lokaal zijn en dat ik telkens, als ik van apparaat wil switchen, de save games op een usb moet zetten en op de andere computer zetten. Is er een manier om dit sneller/handiger te doen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software
1.2K
Ritsuka
8 jaar geleden
speel je het via Steam? die heeft nog wel eens cloud save
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik speel het via Steam, maar dit spel wordt helaas niet ondersteund door de cloud save van Steam.
Ritsuka
8 jaar geleden
helaas, dan moet je toch werken met overzetten op een bepaalde manier

Antwoorden (3)

Je kunt een home-netwerk inrichten en de map met de gesaved games delen. Niet op beide pc's tegelijk spelen!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je zou de savegames-folder in OneDrive of een andere cloudopslag zoals DropBox of Google Drive kunnen zetten. Door de sync-apps van teze diensten te gebruiken, kun je zorgen dat je savegames op alle gewenste apparaten beschikbaar zijn.

Zoals gezegd: niet op meerdere plekken tegelijk spelen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als het een spel is dat vanuit Origin of vanuit Steam gespeeld kan worden, dan moet je dat doen. Die synchroniseren automatisch het savebestand elke keer dat je het spel afsluit.

Toegevoegd na 2 minuten:
Edit: dat is dus het geval. Net even gekeken op Steam.