Missing operation system?

mijn harde schijf was gecrashed en heb er een nieuwe ingezet en wil er dus weer windows 7 opzetten. Nu heb wel een code maar geen windows cd, dus heb ik het gedownload op een usb maar als ik het op me computer wilt zetten (zonder besturingssysteem) leest die hem niet. ik start mijn pc op en druk f8 en kan dan kiezen uit floppy, cd, usb. als ik usb kies geeft die Missing operation system aan. Ik heb de windows 7 iso al uitgepakt. WIE KAN MIJ HELPEN. ALVAST BEDANKT!!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (4)

Je had een bootable USB-stick moeten maken, ik weet niet hoe dat gaat, of alsnog een bootable windows-cd branden. Dan start het wel op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gebruik dat iso file om een bootable CD/DVD te branden, deze kan je wel opstarten. een USB bootable maken kan ook maar het is meer werk
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je wilt booten vanaf een USB device moet deze bootable zijn.
Kijk maar naar het DISKPART gedeelte in de bron die ik heb bijgevoegd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maar ik heb geen besturingssysteem erop dus kan ik geen cmd vinden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit zal je moeten doen vanaf een werkende computer om de USB stick zeg maar klaar te maken. Je 'brand' dan als het ware de ISO op de USB stick. Net zoals bij de ouderwetse DVD's.
Je moet een bootable usb stick maken zoals anderen al gezegd hebben. Een bootable dvd-rom kan ook maar wie gebruikt die dingen nog tegenwoordig?

Wat je voorkeur ook is, Microsoft heeft eemn programmatje om het mee te regelen:

http://www.microsoftstore.com/store/msstore/html/pbPage.Help_Win7_usbdvd_dwnTool

Hiermee maak je van je gedownloade .ISO een bootable schijf/stick.

Bijzonder handig en eenvoudig.