Ik heb shazam gedownload op mijn samsung Galaxy, deze app was gratis... is het taggen per nummer kosteloos en verbruikt dit alleen internet ?

Dus mijn vraag is eigenlijk.... je hoort een nummer en je laat shazam scannen, na een aantal seconden gaat je mobiel trillen en je hebt alle gegevens van het nummer... ik hoorde dat dat trillen van je smstegoed afgaat of in iedergeval het in rekening word gebracht per nummer. Maar in mijn opinie gebruikt dit alleen maar internet en voor de rest niets...

11 jaar geleden
in: Software
1.5K

Antwoorden (3)

Je betaalt enkel internet, taggen is gratis :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Peter13061981
11 jaar geleden
Het was ook een gratis app dus ik neem aan dat als je dan die app hebt ze niet zulke grappen mogen uithalen, het internetverbruik is logische… ik twijfelde omdat ik hoorde dat alleen de eerste 5 nummers die je tagt gratis zijn.
mijn vriendinetje heeft het tijdje gebruikt voor het spel songpop op facebook zodat ze steeds alles goed had, maar toen zei ik tegen haar van stop daarmaar mee want ik twijfel of het geen geld kost hahahaha
Zo ver ik weet gebruikt hij alleen internet data, als het wel in rekening gebracht wordt dan kun je daar aangifte tegen doen gezien het nergens wordt gemeld :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Peter13061981
11 jaar geleden
Het was ook een gratis app dus ik neem aan dat als je dan die app hebt ze niet zulke grappen mogen uithalen, het internetverbruik is logische... ik twijfelde omdat ik hoorde dat alleen de eerste 5 nummers die je tagt gratis zijn.
mijn vriendinetje heeft het tijdje gebruikt voor het spel songpop op facebook zodat ze steeds alles goed had, maar toen zei ik tegen haar van stop daarmaar mee want ik twijfel of het geen geld kost hahahaha
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aangifte doen? Waarvan dan? En bij wie?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
https://support.google.com/googleplay/bin/request.py?contact_type=takedown http://www.apple.com/support/itunes/contact/ Als een app zonder toestemming verborgen kosten maakt mag je deze daarvoor aangeven, bij android althans
Je hebt gelijk. Het gebruik van Shazam is gratis. Er gaat niets van je bel- of sms-tegoed af, alleen een paar bytes van je databundel. Met de gratis versie kun je overigens maar beperkt taggen - ik dacht tot 5x per maand - ook al staat er op Google Play dat het onbeperkt is (zie 1e link). Als je de betaalde versie hebt (Shazam Encore, kost € 4,79 - zie 2e link), kun je onbeperkt taggen. Er wordt verder niets in rekening gebracht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Peter13061981
11 jaar geleden
Je kan met de gratis Shazam versie ook onbeperkt taggen, dat is veranderd vanaf een bepaalde datum in ruil voor advertenties die in beeld komen geloof ik...