is het slecht om je mac handmatig te koelen met een programma?

Met het programma smcFanControl kun je je koelsysteem aanpassen, je kunt hem harder laten werken zodat je mac koeler word. Maar is het koelsysteem hier wel opgemaakt om steeds met bijv 5500 rpm te koelen?
ik denk dat het geen kwaad kan maar weet dit niet zeker.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dacht dat een mac altijd cool was?

Antwoorden (1)

Hoe sneller je de fan laat draaien hoe meer slijtage er ontstaat en dus verkort dat de levensduur. Dus als het niet nodig is om de fan harder te laten draaien om de temperatuur stabiel te houden zou ik het niet doen. Bovendien komt het niet altijd ten goede van de 'herrie' die uit het systeem komt.
Je kunt natuurlijk altijd proberen met het programma een betere configuratie te maken voor het koelen.