Met excel is bijv. B3 tm B123 een 'y' of een 'n' (yes / no). Nu wil ik Excel 2010 graag laten optellen hoeveel y's en hoeveel n's ik heb, kan dat?

Heb enquetes uitgewerkt en heb nu bijvoorbeeld van cel b3 tot en met B123 een 'y' of een 'n' staan. Hoe kan ik die Excel 2010 laten optellen en mooi laten weergeven? zodat ik niet zelf alles moet gaan tellen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja het werkt! Super, bedankt! Kan ik er nu ook nog wat voor zetten?
Bijv.
Aantal 'y' = (=AANTALLEN.ALS(C3:C133;"y"))
of iets dergelijks
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het antwoord hierop heb ik bij mijn antwoord neergezet, het kan dus inderdaad

Antwoorden (2)

In cel waar de Y geteld moeten worden:
=AANTAL.ALS(B:B;"y")
En in cel voor de aantal N:
=AANTAL.ALS(B:B;"n")
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je was me net 25 tellen voor ;)
Dat kan met de functie AANTALLEN.ALS.

Zet in cel B124: =AANTALLEN.ALS(B3:B124;"y")
En in cel B125: =AANTALLEN.ALS(B3:B124;"n")

In cel B124 krijg je dan het aantal keren dat er "y" is ingevuld, in cel B125 krijg je het aantal keren "n".

Je kunt controleren of het klopt door de totalen te vergelijken met het aantal kolommen.

Succes!

Toegevoegd na 54 minuten:
In aanvulling op je vraag: als je in dezelfde cel ook tekst wil toevoegen kan dat op deze manier:

="Aantal y = " & AANTALLEN.ALS(B3:B124;"y")

Het gedeelte tussen de aanhalingstekens " wordt als tekst behandeld en kun je aanpassen zoals je wil. De & verbindt de uitkomst van de formule met de tekst tussen aanhalingstekens.