Als ik een MP4 convert naar MPEG of WMV, welke wordt dan groter?

Laten we zeggen 500 mb van MP4 naar WMV.
Of de zelfde MP4 naar MPEG.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat is niet te zeggen, dat hangt af van de bitrate die je kiest. Maar bij gelijke kwaliteit zal de MPEG (ik neem aan dat je MPEG2 bedoelt) groter zijn dan de WMV. Waarom zou je eigenlijk willen converteren, MP4 is toch al een goed compact formaat ? Toegevoegd na 11 minuten: n.a.v. je reactie : dan zou ik voor WMV kiezen.

In volgorde van grootte: MPEG dan MP4 en dan WMV

Converteren is iets anders dan comprimeren. Met comprimeren verklein je bestanden en met converteren zet je bestanden om naar andere formaten waardoor deze in de regel groter of kleiner kunnen worden. (al naar gelang de gebruikte conversie) Als je een gecomprimeerd bestand omzet naar een non comprimised format dan vergroot je de bestandsinhoud naar het origineel. Bijv. MP4 is een gecomprimeerd (video) bestandsformaat, dus kleiner gemaakt met behulp van comprimeerprogramma's. MPEG is een ongecomprimeerd video bestandsformaat dat meestal op video-CD's gebruikt wordt (MPEG-1). Zet je dus MP4 om naar MPEG-1 dan vergroot je dus het bestand naar het origineel. WMV is een compressietechniek van Microsoft voor video content. Dus de bestanden in WMV zijn ook kleiner dan het origineel. FLV is ook een compressie techniek met een eigen extensie (.flv) en afspeelbaar op FLV players. (=FLashVideo) Niet alle bestanden laten zich simpel omzetten naar andere formaten. Het gevolg kan zijn dat bestanden dan onleesbaar worden. Maak dus altijd een kopie van het origineel en experimenteer daarmee. Als het mislukt heb je altijd nog het origineel.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100