Hoe kan ik Windows 7 opnieuw op mijn Samsung laptop installeren?

Ik heb een Windows 7 laptop van Samsung. Het is een 64 bits laptop en werkt zeer snel. Maar omdat ik veel met java werkte heb ik nu enige errors en irriterende bestanden op mijn laptop. Daarom wil ik graag Windows 7 her installeren zodat ik weer fris kan beginnen. Maar ik heb jammer genoeg geen cd erbij gekregen voor windows 7 toen ik hem kocht. Dus is er een manier om weer met een schone windows 7 verder te gaan?

Alvast bedankt,

Jasper D.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
1.3K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk staat er een (verborgen) partitie op je computer waarmee je Windows 7 opnieuw kunt installeren.

Start hiervoor de laptop opnieuw op en druk dan meteen (voordat Windows opstart) op F4 (volgens mij is het bij Samsung F4, maar het kan ook een andere toets zijn, als het goed is staat dit ergens aangegeven).

Vervolgens kom je in een menu waarmee je Windows kunt herstellen of opnieuw kunt installeren.

Let op: afhankelijk van je keuze verlies je ook al je persoonlijke bestanden. Zorg er dus voor dat je deze op een CD brandt of op een externe schijf zet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen probleem. Heel verstandig om je bestanden veilig te stellen op een extern medium. Vergeet ook niet je eventuele bladwijzers/favorieten van je browser te exporteren naar je externe schijf. Bovendien kun je misschien een lijstje maken met programma's die je na het herstellen van je laptop weer wilt installeren, zoals de virusscanner en bijvoorbeeld Firefox of Chrome. Veel succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, nu weet ik het zeker. Met Recovery Solution kun je het systeem herstellen naar de dag waarop je de laptop hebt gekocht. In theorie is het mogelijk om bestanden op een andere partitie van je schijf te zetten. Ik weet alleen niet of Samsung de gehele schijf (of slechts één partitie) formatteert (leeg maakt) tijdens het herstel. Als Samsung de gehele schijf formatteert ben je alsnog alles kwijt, dat is dus best een risico. Hoeveel GB wil je bewaren? Misschien kun je ook een (paar) USB stick(s)/SD-kaart gebruiken. Als het heel weinig is (zoals alleen wat tekstbestanden) dan is het ook een mogelijkheid om ze naar jezelf te mailen of ergens anders te uploaden. Eventueel kun je ze van te voren nog even inpakken naar één bestand (Kopiëren naar - Gecomprimeerde map).