Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe meldt je een nieuwe SD kaart aan, als je de vorige hebt uitgeworpen?

ik heb twee foto toestellen, steek SD kaartje nr 1 in de PC en ik kan de foto's uit het kaartje in de PC laden
daarna meldt ik deze kaart af, 'hardware veilig verwijderen'

vervolgens steek ik kaartje 2 in de (zelfde) gleuf.
dit tweede kaartje wordt NIET herkend.
als ik de PC opnieuw hebt opgestart, pas dan kan ik het tweede kaartje lezen.

hoe kan ik zonder herstart toch dat tweede kaartje lezen?
ik heb (nog steeds) Windows XP dat overigens prima werkt.

groeten, Dré

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
774

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bij het veilig verwijderen van de hardware verwijder je de hele kaartlezer, dus gewoon t kaartje eruit halen en de andere erin
Niks mis met een oudere pc met windows xp, werkt evengoed als een nieuwe dus
Alleen moet je niet de harware verwijderen, gewoon kaart eruit en nieuwe erin, even wachten dat ie t heeft ingelezen en je kunt weer verder

\success
Harrie
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het feit dat je op een XP PC een SD kaart inpoort hebt is vreemd, maar dat is je vraag niet. wanneer je een SD kaart met foto's uit je pc haalt kan je dit doen zonder de hardtware veilig te verwijderen, dit heeft alleen zin als je bestanen OP de SD kaart hebt gezet. mocht het probleem zich nog voor doen, dan zou je kunnen kijken of een nieuwe SD inpoort zin heeft. als kan je dan beter een nieuwe pc kopen. ik weet niet hoe oud je pc is. maar je moet denken aan gemiddeld 5 tot 8 jaar levensduur van een PC (zonder fouten en problemen, na de 8 jaar kunnen deze optrede)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoi eNdEmiOn,
ja, dat is zo'n beetje het eerste dat ik heb gedaan.
ook verkenner uit en weer inschakelen, van gebruiker wisselen, etc. helaas, dat mocht allemaal niet baten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien wil ie zelf van z'n pc af? :P
In principe is het antwoord hierboven volledig correct. Alleen is het niet altijd zo, even uitleggen:

In principe 'denkt' windows XP anders dan bijvoorbeeld windows 7 en ook windows vista heeft nog hetzelfde probleem als windows xp. Hierdoor kan windows XP niet zo goed onderscheid maken tussen het geheugenkaartje en de geheugenkaartlezer. Dat is niet altijd zo, of je van dit fenomeen 'last' hebt hangt 'n beetje af van je geheugenkaartlezer.

Zorg er gewoon voor dat je op het moment dat je het geheugenkaartje wil verwijderen er geen enkele applicatie heen schrijft. Dan kan je het gewoon uit je geheugenkaartlezer trekken zonder de optie "veilig verwijderen" te gebruiken. Je zal zien dat je de pc dan niet telkens opnieuw moet opstarten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding