wat is goede (gratis) software om je scherm af te dekken?

Ik wil mijn scherm gedeeltelijk afdekken, welke software kan ik hiervoor gebruiken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Een scherm gedeeltelijk afdekken? Ik weet niet of dat letterlijk mogelijk is.

Wat wel kan is gebruik maken van meerdere virtuele bureaubladen (degene die niet actief zijn, zijn ook 'bedekt').

In Ubuntu bijvoorbeeld heb je standaard 6 virtuele bureaubladen ingesteld.

Er bestaan echter ook tools om hetzelfde effect in windows te bereiken zoals virtuawin, microdesk, etc...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Begrijp nu uit jouw antwoord op de reacties wat de bedoeling is. Open je, ik neem aan WORD document 2 keer. Maak elk scherm zo breed dat je alleen dat ziet wat je wilt zien. Plaats het scherm wat je niet wilt zien via de - optie onderaan op de balk of open een derde scherm dat je over het scherm plaatst dat je niet wilt zien. Als je er voor zorgt dat het ene scherm aan de boven kant een beetje uitsteekt en het andere aan de onderkant kun je door hier op te klikken scherm a of scherm b zichtbaar maken. HEt scherm dat je altijd wilt zien staat dan altijd zichtbaar aan b.v. de linker zijde.
Hoop dat dit duidelijk is voor je, geef anders een reactie.
Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het is een pdf bestand. Kan ik niet aanpassen. En ik vraag eigenlijk voor software, dus ook echt woordje voor woordje en niet het hele zooitje gelijk ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
LOL, dan gooi je toch welke window dan ook gedeeltelijk over je PDF bestand heen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
die software moet nog ontwikkeld worden! In mijn ogen niet verder zoeken, Uitprinten en knippen is ook nog een optie. Verder kun je als de uitgebreide adobe software hebt de pdf wel bewerken en er bestaan conversie programma's om van een PDF een WORD bestand te maken. Mij eerste optie blijft ook mogelijk maar je hebt dan moeilijker jouw gevraagde woord voor woord optie. Persoonlijk denk ik dat je beter jouw tijd kunt besteden aan het leren dan aan het knoeien met software en lay outs.
Succes