Hoe kan ik mijn oude mails bewaren op een USB stick? Ik heb Outlook,Ben ABSOLUUT een slechte computeraar, dus zoek echt een "IKEA-stap-voor-stap"-hulp

Mijn "Mail IN" zit boordevol. Wel netjes onderverdeeld in mapjes "2008" "2009" etc etc, maar wil graag die oude mails per jaar op een USB zetten, zodat ze netjes bewaard blijven voor de heren van de blauwe enveloppen.
Ik heb me ROT gezocht op interpret, lees allerlei (voor mij althans) vaktaal en snap er dus geen biet van.
Dat komt vast en zeker omdat ik een GEBRUIKER ben, voor mij moet het "idioot-proof" zijn.

Is er iemand die me daarbij wil helpen misschien?

Patrick Damhuis

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
30.3K

Het beste antwoord

Ik sla heel veel mails op op een andere locatie dan outlook en ik hou ook van simpel.
In jouw geval: USB-stick erin en openen, map maken waar je de mails in wilt bewaren. Venster wat kleiner maken, en outlook-venster ernaast neerzetten.Je hebt dus 2 vensters in je scherm zichtbaar: outlook en je USB-stick (verkenner)
Nu kan je de mails selecteren in outlook en slepen naar je USB. Jammer genoeg kan je niet in een keer de hele map verplaatsen, maar je kan wel alle mailtjes uit de map in 1 keer selecteren (bovenste selecteren, shift indrukken (en ingedrukt houden)en dan de onderste selecteren). HEt hoeft dus niet per stuk ;-)
Ik hoop dat dit werkt voor jou.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
VOlgens mij kan dat niet anders, maar
weggooien in outlook kan wel per map ;-) Dat scheelt weer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi Patrick, op dat soort dingen heb ik nooit gelet.
Ik heb ook geen idee waarom de KB's meer worden.
Dat van die datum is (vanuit de verkenner bekeken)begrijpelijk, maar voor jou blijkbaar vervelend. Persoonlijk zou het me niet veel uitmaken, hoe vaak heb je de oude mails en dan ook nog chronologisch nodig? Je kan altijd zoeken op onderwerp.
Sterkte ermee, Johanna

Andere antwoorden (3)

Al je mail wordt opgeslagen in een grote verzamelbak die outlook.pst heet. Dit is een database van enkele MB's tot GB's waarin de hele structuur van mappen en mails zit verweven. Je kan niet enkele mails hier uithalen en op een andere manier opslaan op een andere lokatie.

Wat je wel kan doen is elk jaar het pst bestand opslaan op een lokatie en met een nieuw, leeg bestand beginnen. Om het terig te zetten moet je dus het opgeslagen pst-bestand terugzetten op de plaats waar het hoort. En dus ook het pst-bestand wat er dan staat, veiligstellen.
Als je dat allemaal wil, wil ik je er wel verder mee helpen in een uitgebreider stappenplan. Maar het is veel makkelijker om de mails die je binnenkrijgt in je outlook te verslepen naar een map met bv een jaartal.

Toegevoegd na 1 minuut:
er van uitgaande dat je microsoft outlook gebruikt natuurlijk.
Anders moet je even doorgeven welk mailprogramma je wel gebruikt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou een Gmail adres kunnen aanmaken en de mailtjes die je wilt bewaren doorsturen.
Bij Gmail heb je 10 gigabyte opslagcapaciteit, en je kunt er overal ter wereld over beschikken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Mijns inziens is Gmail veiliger als een USB stick.
En je kan het niet verliezen.
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Totdat je 1 instelling verkeerd doet, en je outlook je hele inhoud van je mailbox van de server afhaalt...dat is bij mij gebeurd.
wat ik mis in jouw gegevens is welke versie van outlook je gebruikt. Bij Office 2007 en office 2010 werkt de back up of het exporteren welis waar het zelfde maar de stappen ( lees de plaats waar de commando's staan is verschillend.
voor 2007 staan deze onder en bij de 2010 versie staan ze onder .
Klik op de knop exporteren en kies naar een bestand exporteren. Vervolgens kies je na dat je op volgende hebt geklikt, outlook gegevens bestand (pst). op het volgende scherm kun je kiezen wat je wilt exporteren; postvak in, adressen bestand etc. Het volgende scherm toont de keuze waar je de bestanden wilt zetten, in dit geval jouw usb stick.
Vergeet hiet ook niet de naam van het bestand aan te passen. Outlook zelf gebruikt een universele naam en dan is het moeilijk je handel terug te vinden. Je kunt ook op de usb stick al een mappenstructuur aanmaken, b.v. op jaartal. en daar onder je eigen naamgeving bv. BUadresboekaug12.pst, het adressen bestand weg te schrijven. Ophalen kun je door importeren te kiezen ipv exporteren,
Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de export mogelijkheid zit in 2003, als ik mij goed herinner, ook onder . De mails die je kopieerd blijven volgens mij gewoon in de mailbox maar kun je vervolgens verwijderen. Ik heb zelf nog een escape: ik heb een map onder Email die ik archief heb genoemd, De echt belangrijke mails sleep ik naar die map en dan verdwijnen ze in je "postvak in". Eigenlijk denk ik wel dat je erg veel bewaard. Opschonen is wellicht ook een goede optie om plek te creëren. Tot slot kun je met kopiëren en plakken in Word ook nog back-uppen.
Succes