Hoe verplaats je een foto van een card-reader naar mijn afbeeldingen?

gebruik windows 7 - graag stap voor stap, want ben niet zo handig hierin

11 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/computers-internet/hardware/gebruik-trust-mini-card-reader.152058

Het beste antwoord

Stap 1. Sluit de Cardreader aan op de computer.
Stap 2. Open computer in het start menu.
Stap 3. Klik op de cardreader en zoek de foto's op
Stap 4. Druk ctrl in terwijl je op de foto's klikt die je in de map afbeelding wil.
Stap 5. Als je daar maar klaar bent druk je op ctrl c
Stap 6. Ga naar de map afbeeldingen en druk op ctrl v
En als het goed is staan ze nu in de goede map!
Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
constant
11 jaar geleden
thks

Andere antwoorden (2)

Je steekt de sd card in de cardreader van je pc
Waarschijnlijk bevindt de foto in een map, je opent dus de map, zo nee, zoek je de foto op.
Heb je de foto gevonden ga met de muis op de foto staan, rechter muisknop, kies kopïëren, en kopieer je foto naar afbeeldingen.
Als je bij afbeeldingen bent, rechtermuisknop klikken, plakken en voila.
Vragen? laat mij het weten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Steek de geheugenkaart in je card-reader.

Druk WINKEY+E om de windows explorer te openen. Onder verwisselbare media zal je de geheugenkaart terugvinden (als er meerdere stations staan herken je deze waar verwisselbare media (zoals je geheugenkaart) inzitten aan het balkje dat de vrije schijfruimte aangeeft). Dubbelklik hierop en blader naar de map waarin de foto's worden opgeslagen (afhankelijk van het type camera, even zoeken dus).

Selecteer de gewenste foto's en druk CTRL+C (kopiëren) als je de foto's op de geheugenkaart wil laten staan of CTRL+X (knippen) als je de foto's meteen van de geheugenkaart weg wilt. (de eerste heeft de voorkeur, je kan de foto's best pas wissen van het geheugenkaartje van zodra je een back-up hebt genomen van de persoonlijke documenten op je computer).

Klik nu linksboven in de verkenner op je naam en klik vervolgens op de map Afbeeldingen. Maak eventueel een extra submapje aan waarin je de foto's wil onderbrengen en druk in deze map op CTRL+V (plakken).

Afhankelijk van de hoeveelheid foto's duurt het even alvorens de bestanden allemaal gekopieerd zijn.

Als deze actie is afgelopen klik je rechtsonder in de systray op het icoon 'hardware veilig verwijderen' en nu moet je even opletten: herkent Windows je geheugenkaart of enkel je geheugenkaartlezer:
- In dat eerste geval zal de naam van je geheugenkaart verschijnen en kan je daarop klikken. Na bevestiging van Windows kan je dan de geheugenkaart verwijderen.
- In dat tweede geval zie je enkel de geheugenkaartlezer (te herkennen aan de stationsletters die na elkaar zullen worden opgesomd: bijv. G:/H:/i:/J:
In dat geval klik je op een lege plek op je bureaublad en verwijder je de geheugenkaart gewoon. Anders verwijderd windows je geheugenkaartlezer en zal Windows geen nieuwe geheugenkaarten herkennen zolang de computer niet opnieuw wordt opgestart.

De benamingen van wat er allemaal op het scherm verschijnt zullen misschien niet 100% kloppen omdat ikzelf met Ubuntu werk en niet met Windows en dit dus niet kan verifiëren. Maar als je bovenstaande uitleg volgt zou je er toch moeten komen.

Veel geluk! ;)