Wie weet hoe je pdf's goed kan converteren naar excel?

Het probleem is dat alle getallen in dezelfde vakje onder elkaar komen te staan wanneer je het kopieert naar excel? Hierdoor kan je geen berekeningen maken etc.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

wellicht moet je het eerst plakken in notepad, dan zie je wat het probleem is, of kun je het opnieuw selecteren en plakken en is het probleem hopelijk opgelost.

Als de data van meerdere kolommen in 1 cel / kolom komt, kun je de kolom selecteren en dan met alt-Tools->Text2Columns de wizard starten om de data in meerdere columns te verspreiden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De vraag is even hoe je pdf file eruit ziet.
Als het een pdf-je is met een tabel kun je via diverse programma's ,die je zo via google kunt vinden , een conversie maken.
Betreft het echter een pdf file met "losse" data dan kan een conversie programma nooit weten waar die data geplaatst moet worden. Dan zal het er altijd voor kiezen om de data naast of onder elkaar te plaatsen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit is de link: http://www.npv.nl/index.php?option=com_opbrengst&ve_code=P0901&Itemid=51&lang=nl Kan je hier wat mee
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit moet volgens mij via een simpel programmaatje via google te doen zijn. Mar waarom vraag je de npv niet gewoon of je de data in excel mag hebben. Dit ziet eruit als data vanuit een tabel die ze tonen op de site. Dan moeten ze dat ook in een excelsheet kunnen aanleveren ipv pdf
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
omzet cijfers geven ze niet graag weg. Op deze manier is het tog een stuk lastiger om dit blijkbaar te achterhalen. Ken jij zo'n simpel programmaatje?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik zou ik hier eens mee proberen http://www.soliddocuments.com/nl/info.htm?product=SolidConverterPDF&id=233&frame=2&subject=CreatePDFtoExcel