Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom kom ik niet op mijn wordpress dashboard?

De installatie van wamp ging geheel zonder problemen en heb vervolgens ook een mysql database aangemaakt maar vervolgens wil ik wordpress gebruiken en krijg dan dit

"This either means that the username and password information in your wp-config.php file is incorrect or we can't contact the database server at localhost. This could mean your host's database server is down"

Wie kan me helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
651

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je moet in het desbetreffende bestand (wp-config.php; zit in de hoofdmap van je weblog van WORDPRESS) dat op de server staat je gebruikersnaam en wachtwoord invullen.
Dat ziet er zo uit:

// ** MySQL settings ** //
define('DB_NAME', 'LaLa_weblog'); // De naam van de database die je aangemaakt hebt voor WordPress
define('DB_USER', 'je gebruikersnaam'); // De gebruikersnaam die je aangemaakt hebt voor WordPress
define('DB_PASSWORD', 'je wachtwoord'); // ...en je wachtwoord
define('DB_HOST', 'localhost'); // 99% kans dat je dit NIET hoeft te veranderen
define('DB_CHARSET', 'utf8');
define('DB_COLLATE', '');
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb config.php zoals je het hebt uitgelegd aangepast maar zonder resultaat. Ik heb inmiddels Joomla maar geïnstalleerd en deze werkt wel prima met de mysql database. Toch bedankt

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding