Is er een manier om alle 'niet standaard' processen te stoppen?

Ik heb een externe harde schijf. Als ik deze wil loskoppelen, moet ik dat veiligdoen. rechtsonderin zit een knopje, daar moet ik op klikken, en dan kan ik hem veilig loskoppelen. Als er echter nog een programma of iets dergelijks aanstaat wat op de ext harde schijf staat, kan ik hem niet loskoppelen. Ik moet dan eerst het proces stoppen. Dit kan dus met windows taakbeheer. Maar ik weet niet altijd hoe het proces heet of kan het niet vinden. Is er niet een manier om alle 'niet standaard' processen te stoppen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Jawel, die is er, dat heet unlocker;
http://www.filehippo.com/download_unlocker/
U krijgt dan een extra optie onder uw rechtermuisknop.
U kiest dan voor unlocker en dan ziet u bepaalde opties.
Alles vrijgeven lijkt mij het meest voor de hand.

Maar als ik het goed begrijp dan heeft u programma's geinstalleerd op uw externe en die draait u vervolgens op uw pc/laptop?
Dat is een onorthodoxe manier van gebruik.
En gaat vroeg of laat voor problemen zorgen.
Dergelijke schijven zijn bedoelt voor dataopslag/backups etc.
Niet voor actieve programma's.
Ondanks dat het wel gedaan wordt zijn ze er niet voor bedoelt.
Het gevaar schuilt hem in dat als er een schrijf of een leesactie word verricht op die schijf en onverhoopt wordt de stekker eruit getrokken dat je het risico loopt dat je software of nog erger je schijf beschadigt raakt.
Vandaar dat deze schijven alleen als backup of als opslag gebruikt worden.
Een betere oplossing is dan om een extra interne schijf in uw machine te plaatsen of een grotere interne schijf te kopen.