Hoe kan ik mijn foto's opslaan met deze melding?

De melding luidt als volgt In Photoshop CC: Kon de opdracht opslaan als niet uitvoeren omdat er onvoldoende geheugen (RAM) is.

Hoe en waar kan ik dit zo geheette RAM verwijderen of verminderen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je PSD bestand (Photoshop bestand) is te groot om te verwerken op je computer of lapotop. Je hebt hierin meerdere opties om te doen: - Je kunt de afbeeldingsgrootte via Afbeelding > Afbeeldingsgrootte aanpassen naar een kleiner formaat, eventueel ook het DPI verkleinen naar 72 als je het niet hoeft af te drukken. - Via Voorkeuren > Prestaties het toegestane hoeveel RAM verhogen. Let wel op, je kunt hierdoor hinder ondervinden als je ondertussen met andere programma's bezig bent.

Bronnen:
Ikzelf, werk al jarenlang elke dag met Photoshop.

D e foto is waarschijnlijk te groot om op te slaan.Het ram geheugen kun je niet verwijderen,dat is het werkgeheugen van je computer.dus ook niet verminderen. Wat je doen kunt is de foto iets kleiner opslaan.Ook kun je het werkgeheugen uitbreiden (als dat nog kan).

Bronnen:
http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/har...

Waarschijnlijk heb je meerdere programma's openstaan die samen teveel RAM geheugen vergen. Sluit zoveel mogelijk programma's af en probeer het nogmaals. Sowieso is het raadzaam je RAM geheugen uit te breiden indien mogelijk

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100