Wie weet een goede freeware CDA naar MP3 converter?

Ik wil een CD, opgenomen en gebrand in eigen beheer in CD-audioformaat, omzetten naar MP3.

Ik vindt genoeg CDA naar MP3 converters maar wil liever niet eerst van alles op m'n PC gooien voordat ik de goeie heb.

Wat is een echt goed freeware programma hiervoor?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik weet dat het goed bedoeld is, maar liever geen antwoorden die in het wilde weg op Google zijn gezocht want die kan ik zelf ook wel vinden. Het gaat mij erom welke daarvan het beste is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
4.8K

Het beste antwoord

Ikzelf gebruik altijd AudioGrabber om de CD's te grabben, en Mplifier om de gegrabte bestanden dan om te zetten naar MP3. (Zie ook je PM ;).)
Gaat prima :).

Met bijv. Ghost kan je vooraf een backup van je C-schijf maken. (Het is dan beter dat je documenten en instellingen op een andere schijfletter staan.) Mocht een nieuw programmaatje je systeem in de soep helpen, dan kan je in een minuut of 10 weer je hele C-schijf in exact dezelfde situatie terugbrengen zoals die voor 't installeren van dat programmaatje was.
Maar bij de meeste programmaatjes gaat 't wel goed hoor, als je netjes via configuratiescherm/software de boel weer verwijderd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit was 'em. Thanks en +10

Andere antwoorden (4)

Ik gebruik CD-EX, gecombineerd met de Lame MP3 Encoder (zie beide links), ik stel de instellingen dan meestal in op hoge kwaliteit en ik moet zeggen ik ben er niet ontevreden over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dbpoweramp, werkt bij ons thuis prima.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://mpesch3.de1.cc/ is geen coverter maar een mp3 recorder die het geluids in real time omzet naar mp3 .Het werkt via de geluids kaart van de computer.De .kwaliteit is instelbaar tot 320 bit P/s.gebruik het al 3 jaar en heb niks met virussen te maken gehad hier door
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrijwel alle freeware MP3 encoders maken gebruik van de
LAME encoder. Voor mij is dit een prima encoder, waar ik geod mee uit de voeten kan. De verschillende freeware programma's die je op een dowwnloadsite kan vinden zijn niet veel meer dan een grafische schil om de LAME encoder....
Zie de bron hieronder. Op deze site kan je zoeken op 'CDA to MP3' en als je de lijst met resultaten hebt kan je links in beeld filteren op 'free' en op jouw Operating system (bijv. Windows XP of Vista) Door verder te klikken kan je ook verschillende commentaren vinden: van de maker, van de Download.com redactie. Ook kan je hier verschillende reviews van gebruikers doorlezen , en screenshots bekijken e.d. Op die manier kan je het programma kiezen wat jou zelf het meest bevalt.