Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb rct3 voor mijn pc gekocht eerst deed hij het maar nu krijg ik telkens een bericht dat hij niet kan opstarten wat moet ik doen?

ik heb ook al meerdere keren opnieuw geïnstalleerd maar dit hielp niet

Toegevoegd na 28 minuten:
als ik het spel opstart krijg ik een venster waarop staat:
rollercoaster tycoon 3 werkt niet meet er word gezocht naar een oplossing .
vervolgens krijg ik geen bericht wat er met het spel aan de hand is .ik heb mijn grafische kaart al bijgewerkt maar dit helpt ook niet hopelijk weet iemand wat ik moet doen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
586
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben het eens met rob. Probeer de exacte foutmelding even te vermelden.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Even gelet op dat ik geen verdere informatie heb op wat voor een machine, besturingssysteem en of wat voor een foutmelding het gaat, blijft het natuurlijk een beetje giswerk.

resumé..
Spel is geinstalleerd, werkte eerst wel doch nu niet meer, ook niet na een driver update.

Ik ga nu voor het gemak uit van een windowsmachine en dat de schijven van rct goed zijn.

Wat heeft u nadat hij wel goed speelde er bij geinstalleerd?
Software en of andere wijzigingen kunt u ongedaan maken door het systeemherstel.
Ook updates kunnen roet in het eten gooien.

Zet deze terug naar het punt dat deze nog goed functioneerde.

Tegenwoordig haast onwaarschijnlijk, maar hoe is het gesteld met direct X, dit wordt ook aangegeven tijdens de installatieprocedure.
Niet op orde? installeren die hap.
Nog niet?
Probeer eens de compatibiliteitsmodus, Xp eventueel Sp1/2 of 3.

Nog niet?
Starmenu, uitvoeren type "msconfig" en enter.
Pak in het scherm wat u ziet het tabblad opstarten.
Vink hier alles uit behalve het noodzakelijkste zoals bijvoorbeeld uw virusscanner.
Wel even onthouden wat uw handelingen hierin zijn.
Desnoods alles even op een papiertje schrijven.
Bevestig deze instellingen en start opnieuw op.
Nog geen verbetering, open wederom msconfig en zet uw instellingen des gewenst weer terug.

Je hebt in iedergeval nu voldoende om even te experimenteren, en zoals reeds eerder is gezegt, was een beetje meer info welkom.
Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding