Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is (wat doet) windows explorer precies?

Nadat ik vorige week een klein computerprobleempje voor een klant had opgelost. Kreeg ik vandaag de vraag, waarom 'Windows explorer' steeds een foutmelding gaf. Maar is Windows Explorer niet hetzelfde als Internet Explorer? Of wat is Windows Explorer precies?

Iemand die mij dit kan vertellen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
6.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Met Internet Explorer kun je surfen op het Internet.
Met Windows Explorer kun je surfen op je computer (schijven).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, maar als je windows explorer hebt opgestart en je tikt in de adresbalk een internetadres, dan gaat de windows explorer moeiteloos door in de internet explorer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus globaal gezien is Windows Explorer de zoekfunctie voor de pc zelf?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Windows Verkenner (op z'n Nederlands) is je bestandsbeheer (filemanager).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oké... Duidelijk... Kan ik wat mee...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De goede man had achteraf een geheel ander probleem dat inmiddels is opgelost...

Andere antwoorden (3)

Windows explorer verzorgt o.a. je startbalk en Windows verkenner. Wat het precies doet weet ik zo niet uit mijn hoofd, maar het is wel op een of andere manier gekoppeld aan je windows verkenner.

Toegevoegd na 2 minuten:
p.s. internet explorer heeft hier niet veel mee te maken. Via Windows explorer kun je overigens wel surfen, maar als je geen internet explorer hebt dan maakt het gebruik van een andere browser zoals firefox, maar de voorkeur gaat altijd uit van internet explorer als je die op de pc hebt.

(In windows 7 kun je internet explorer volledig verwijderen, zelfs msn/live messenger maakt hier dan geen gebruik meer van.)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Windows Explorer dient volgens mij ook voor het bureaublad. als je bij taakbeheer gaat en dan processen en dat explorer.exe beeindigd is je bureaublad en startbalk weg. door het weer te starten krijg je weer je bureaublad en als je al reeds exlorer hebt draaien en je start explorer.exe via taakbeheer krijg je idd gewoon het oude ''verkenner'' (deze computer)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is nou juist het probleem waarom de EU en alle andere browsers zo tegen de koppeling Miscrosoft Windows + Internet Explorer zijn. De browser is zo vast in het operating system (Windows) gegoten, dat Windows niet lekker draait, als de internet browser (Internet Explorer) een probleem heeft. Tot voor kort kon je de Internet Explorer ook niet van je PC verwijderen, zonder dat Windows stabiel bleef draaien.

De Windows Explorer is de browser voor je PC; Internet Explorer is de browser voor het internet. Beide gebruiken de computer browser dienst (service).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding