Functioneert Whatsapp anders (trager) dan vroeger?

Ik heb de indruk dat ik Whatsapp-berichtjes vroeger altijd direct ontving, dat wil zeggen: binnen enkele seconden nadat de verzender een berichtje had verstuurd.

Nu heb ik de indruk dat de berichten regelmatig met vertraging binnenkomen. Als ik met iemand in een Whatsapp-"gesprek" ben komen de berichten nog wel zonder vertraging binnen, maar als mijn telefoon ongebruikt op tafel ligt kan het soms meerdere (10 tot 15) minuten duren voordat een berichtje binnenkomt. Ook heb ik de indruk dat ik dan meerdere berichten tegelijk binnenkrijg, ook al zijn die niet allemaal tegelijk verstuurd.

Klopt dat? Komen Whatsapp-berichten tegenwoordig in groepjes en met vertraging ("batch-gewijs") aan?

Toegevoegd na 53 minuten:

Ik heb meestal alleen wifi aan staan. Wifi staat ook aan als de telefoon op standby staat. Ik weet dat zeker omdat er (met vertraging) toch berichten binnenkomen als de telefoon op standby staat.

Een vriendin heeft meestal alleen mobiele data aan staan, geen wifi. Mobiele data staat bij haar ook aan als haar telefoon op standby staat. Zij heeft sinds een tijdje (maar wel al wat langer dan ik, bij haar begon het ongeveer twee weken eerder dan bij mij) hetzelfde vertragings-verschijnsel als ik.

Cryofiel
8 jaar geleden
in: Software
Ritsuka
8 jaar geleden
Kan ook aan de instelling van je telefoon liggen, mijn Samsung zet standaard wifi uit bij standby
Cryofiel
8 jaar geleden
Nee, daar heb ik niets aan veranderd. Wifi stond en staat aan, ook in standby. Trouwens, als wifi uit zou staan, dan zou ik in standby nooit berichtjes binnenkrijgen, dus ook niet groepsgewijs met een vertraging van meerdere minuten.
escape
8 jaar geleden
Hier een pagina vol tips van Whats App zelf:
https://www.whatsapp.com/faq/en/android/20887936

Antwoorden (1)

Nee zou gewoon zoals normaal snel geleverd moeten worden.
Kan soms is zijn zij dat er wat vertraging is als het druk is op de servers van whatsapp.

Het kan zijn dat je geheugen op je telefoon bijna vol zit dan komen berichten later binnen of soms pas als je whatsapp opent.

Weet niet of je ook mobiel internet gebruikt of alleen maar wifi. als je alleen wifi gebruikt kijk dan even naar deze instelling:
Instellingen- wifi -geavanceerd -wifi aan laten staan tijdens slaapstand en zet dat op ja ( kan op jou telefoon iets anders zijn omdat elk merk de instellingen som iets ander noemt. zo staat het bij LG dus moet je naar vergelijkbaar optie kijken op jou telefoon)

Ook kan het aan je telefoon liggen heb ik ook eerder bij iemand gezien en kreeg het niet opgelost en op nieuwe telefoon gaat het wel goed.
Met oude telefoon had hij er vooral last van als hij op wifi zat.