Hoe stel ik mijn mail juist in op mijn mac?

Ik wil mijn @live.nl email adres in de mail app van mac configureren. Echter krijg ik bij de eerste stap, het invullen van het mail adres en het wachtwoord al een foutmelding. "De Hotmail POP-server 'pop3.live.com' reageert niet."
Op internet kan ik hier ook geen concreet antwoord op vinden. hij staat standaard ingesteld op de pop3.live server als inkomende, en de smtp.live als uitgaande server.

Iemand suggesties ?

Weet jij het antwoord?

/2500

waarschijnlijk is er iets met de port instellingen ? de onderstaande link gaat over outlook expres maar de gegevens kan je overnemen en invoeren in je mac mail ze zijn in principe hetzelfde ik vraag me wel even af of je voor uitgaande mail wel de smtp van live kunt gebruiken ? ik vind het sowieso tegenwoordig niet meer handig om met een email programma te werken. Dit is alleen handig voor email adressen van je provider als je email hotmail live of gmail e.d is kan je het beter niet gebruiken is het een mail adres van een provider als ziggo, upc, telfort of zoiets dan is het wel handig.

Bronnen:
http://www.pop3instellingen.be/pop3instell...

Ga naar Systeems Voorkeuren ---> Mail, Agenda's en Contacten. Klik op 'Voeg een ander account toe' Vink 'Voeg een Mail-account toe' aan --->Maak aan... Volledige naam: Naam van het account E-mail adres: Uwemail@live.nl Wachtwoord: Wachtwoord van uw email account --->Maak aan Het programma zal nu gaan zoeken naar instellingen die deze niet kan vinden. Klik bij de melding op 'Ga door'. Mail zal openen in een nieuw venster, deze zal ook gaan zoeken naar bepaalde instellingen en de server. Klik bij de melding op 'Verbind'. Na enkele seconden zult u bij een nieuw scherm komen. Stel dit als volgt in: Type Account: Pop Beschrijving: Niet van toepassing, hier kunt u zelf iets invullen. Server inkomende post: pop3.live.com Gebruikersnaam: Uwemail@live.nl Wachtwoord: Al ingevuld, maar dit is het wachtwoord van uw email account. --->Ga door Beschrijving: Dit is ook weer optioneel Server uitgaande post: smtp.live.com --->Ga door --->Maak aan Uw E-mail account is nu geconfigureerd.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100