Hoe kan ik zogenaamde frames in Word (2002) verwijderen en de tekst zelf behouden?

Nadere uitleg (frames in word 2002):
Als ik bijvoorbeeld van het internet van een plaat of CD de titellijst wil kopiëren in Word (2002), dan wordt die lijst heel vaak in een 'frame' in Word weergegeven.
Je kunt de lijnen daarvan wel onzichtbaar maken, maar de afstand van de regels cq. regelhoogte blijft gelijk en is (door mij) niet te verkleinen en goed te kopiëren.
Wanneer je die gegevens in een tekst wil plaatsen, werkt dat niet goed; dezelfde kolommen en regels die je hebt binnengehaald worden dan ook op dezelfde manier in de tekst geplakt.
Uit dat frame met die regels en kolommen kun je dan wel de inhoud (karakters) aanpassen of deels of helemaal verwijderen, zodat dit frame leeg is, maar dat frame zelf blijft bestaan en is zelfs in enkele gevallen ook nog niet eens 'gedeeltelijk' te wissen. Soms zelfs niet eens met selecteren en dan knippen.
De vraag is: Hoe kan je van dat frame het frame zelf verwijderen en de tekst behouden, zodanig, dat deze tekst kan worden gebruikt in een tekst document in Word, desnoods als opmaak gewoon achter elkaar.
Of als gewone regels met de normale standaard regelhoogte, die je net zoals alle andere tekst ook kunt aanpassen.
Je kunt natuurlijk wel iedere cel afzonderlijk kopiëren, maar dat is natuurlijk heel erg tijdrovend bij veel informatie.
Ik heb alles al geprobeerd, dus als iemand een oplossing weet, heel graag zelfs.
Peter

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je kunt normaliter alle tekst van een pagina selecteren vi a het Menu "Bewerken": ==> Alles Selecteren (Ctrl-A) vervolgens: ==> Copieren (Ctrl C) Open nu Notepad / Kladblok en kies in het Menu "Bewerken": ==> Plakken (Ctrl-V) Nu heb je de platte tekst, waaruit je kunt knippen en plakken. Als dat teveel werk is moet je een speciaal voor dit klusje geschreven programmaatje hebben. Dat kan de tekst voor je fatsoeneren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100