Hoe kan ik zogenaamde frames in Word (2002) verwijderen en de tekst zelf behouden?

Nadere uitleg (frames in word 2002):
Als ik bijvoorbeeld van het internet van een plaat of CD de titellijst wil kopiëren in Word (2002), dan wordt die lijst heel vaak in een 'frame' in Word weergegeven.
Je kunt de lijnen daarvan wel onzichtbaar maken, maar de afstand van de regels cq. regelhoogte blijft gelijk en is (door mij) niet te verkleinen en goed te kopiëren.
Wanneer je die gegevens in een tekst wil plaatsen, werkt dat niet goed; dezelfde kolommen en regels die je hebt binnengehaald worden dan ook op dezelfde manier in de tekst geplakt.
Uit dat frame met die regels en kolommen kun je dan wel de inhoud (karakters) aanpassen of deels of helemaal verwijderen, zodat dit frame leeg is, maar dat frame zelf blijft bestaan en is zelfs in enkele gevallen ook nog niet eens 'gedeeltelijk' te wissen. Soms zelfs niet eens met selecteren en dan knippen.
De vraag is: Hoe kan je van dat frame het frame zelf verwijderen en de tekst behouden, zodanig, dat deze tekst kan worden gebruikt in een tekst document in Word, desnoods als opmaak gewoon achter elkaar.
Of als gewone regels met de normale standaard regelhoogte, die je net zoals alle andere tekst ook kunt aanpassen.
Je kunt natuurlijk wel iedere cel afzonderlijk kopiëren, maar dat is natuurlijk heel erg tijdrovend bij veel informatie.
Ik heb alles al geprobeerd, dus als iemand een oplossing weet, heel graag zelfs.
Peter

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
1.7K
SimonV
10 jaar geleden
Opslaan als tekstdocument in Word is niet de bedoeling?

Het beste antwoord

Je kunt normaliter alle tekst van een pagina selecteren vi a het Menu "Bewerken":
==> Alles Selecteren (Ctrl-A) vervolgens: ==> Copieren (Ctrl C)
Open nu Notepad / Kladblok en kies in het Menu "Bewerken":
==> Plakken (Ctrl-V)
Nu heb je de platte tekst, waaruit je kunt knippen en plakken.
Als dat teveel werk is moet je een speciaal voor dit klusje geschreven programmaatje hebben. Dat kan de tekst voor je fatsoeneren.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reactie van Peter op mijn eigen bericht en op de reactie van Reddie.
Ik was misschien iets te snel met plaatsen en had er intussen al iets op gevonden: Selecteren, met rechter muisknop op klikken, cellen samenvoegen. Je krijgt dan de inhoud van de cellen onder elkaar in normale tekst, waar gewoon mee verder is te werken. MAAR, de oplossing van Reddie is nog veel mooier.
Daarvoor mijn hartelijke dank!
Gewoon het kader met tekst en al naar het 'Kladblok' kopiëren.
Je houdt dan alleen de normale tekst in het Kladblok over.
Deze tekst, precies dezelfde, maar dan nu zonder kader kun je dan gelijk weer in Word terug kopiëren en normaal bewerken. Mijn hartelijke dank hiervoor, het is simpel, maar een heel mooie oplossing zonder een verder benodigde bewerking en precies wat ik zoek.
Peter
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik had het al geschreven. Het was een heel goed antwoord. Ik was er zelf niet op gekomen. Ik bewerk al heel veel vanaf o.a. het internet volgens deze methode en het werkt héél goed. Peter.