Hoe krijg ik standaard het 'bookmark' menu aan in een PDF bestand?

Als ik vanuit Word2007 een bestand opsla als PDF, kan ik vervolgens in Adobe Reader het 'bookmark' menu 'aan' zetten. Het 'bookmark' menu is een inhoudsopgave waarmee je snel naar een bepaald onderwerp kunt springen.

Omdat ik een document maak voor een groot publiek, wil ik dat het bookmark menu direct beschikbaar is bij het openen van de PDF. Dus zonder dat men het eerst zelf moet openen, als men al weet dat dat kan.

Voor de goede orde, ik gebruik Word2007 en adobe acrobat 8. Als ik software moet aanschaffen voor hetgeen ik wil, is dat geen probleem (maar moet wel weten wat).

Dank bij voorbaat voor de antwoorden!

Picture for question
paulus811
14 jaar geleden
in: Software
2.7K

Het beste antwoord

Ha, die paulus811;
Ik heb zelf geen Adobe Acrobat software, want dit programma is een te groot veiligheidsrisico voor mij.
Je hebt geen Adobe Acrobat nodig om PDF's in volle glorie te bekijken en te presenteren.
Adobe heeft geen alleenrecht op het gebied van PDF software.

Jij gaf al aan dat je bereid bent om wat software aan te schaffen om PDF's standaard te openen met een bookmark weergave. Ik heb goed nieuws voor je, en het kost je niks.

Download Foxit Reader http://www.foxitsoftware.com/downloads/index.php en installeer deze.
Als je het programma start kun je bij edit --> Preferences
Foxit Reader zo instellen dat wanneer je een PDF opent, deze altijd volautomatisch opent in de bookmark weergave.

Ik heb een screenshot opname gemaakt voor de juiste instellng zodat PDF's altijd openen met een bookmark weergave.
Ik heb het net uitgetest en daarbij waren de resultaten perfect.
Wanneer ik op een PDF bestand klik opent het direct in de bookmark weergave.
Op de tweede foto zie je die bookmark weergave. Ziet er goed uit nietwaar?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Hi Postpunk, bijzonder bedankt voor je uitgebreide antwoord! Probleem is dat Foxit Reader op de pc van de lezer moet staan, dan werkt het perfect. Ik maak een document voor ongeveer 5.000 gebruikers van bepaalde programmatuur. Ik moet dan Foxit Reader software bij 5.000 personen installeren en dat is naast een hele operatie, ook niet toegestaan op mijn werk (ik heb het er niet bij verteld, maar ik zoek de oplossing voor dit probleem in een klus op mijn werk). Ik kan wel software aanschaffen waarmee ik de pdf kan maken en (hopelijk bestaat t) een commando of instelling daarbij kan meegeven waarmee het bookmark menu standaard geopend is. Nogmaals dank en groet!
paulus811
14 jaar geleden
Hi Postpunk, ik heb Acrobat Professional aangeschaft en daarmee kan ik instellen hoe een pdf geopend wordt (met of zonder menu). Nogmaals bedankt voor je antwoord en de 10 puntjes zijn voor jou!