kan je een top 40 maken in itunes?

Ik wil een afspeellijst maken in itunes die elke week bijwerkt wat de meest afgespeelde nummers zijn. Kan dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Ja, dit is mogelijk met een zogeheten 'slimme afspeellijst'.

- Open iTunes en klik linksbovenin op bestand -> nieuwe slimme afspeellijst.
- zet de instellingen zoals in de bijgevoegde afbeelding staat.

Hij maakt dus een lijst van alle nummers die minstens 1 keer afgespeeld zijn, de lijst word beperkt tot 40 nummers en ze worden geselecteerd op meest afgespeeld.

Toegevoegd na 1 minuut:
Door op het plusje achter het vakje met de '1' te drukken, kun je nog andere regels instellen waar je lijst aan moet voldoen.
Als je bijvoorbeeld een Top 40 van rockmuziek wilt maken, dan voeg je een regel toe met: Genre is/bevat rock.
Plaatje bij antwoord
Kimath
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie je dan per week wat er het meest is afgespeeld of het meest afgespeeld vanaf het maken van de afspeellijst?
Kimath
12 jaar geleden
dat is wat er in totaal het meest afgespeeld is, vanaf het moment dat het in je iTunes staat.
Als je wilt weten wat er in een week het meeste is afgespeeld, dan moet je een regel er aan toevoegen: 'Laatste Keer' 'ligt in laatste' '7 dagen.'