Hoe kan ik zorgen dat mijn (Android) smartphone kan verbinden via DLNA alleen met mijn computer zonder dat anderen erbij kunnen?

Kan ik ergens een wachtwoord maken zodat ik mijn Sony Xperia S kan verbinden met mijn Windows 7 Pc via DLNA?

Ik wil specifiek dat alleen mijn telefoon kan verbinden met alleen deze computer, dus dat andere computers er niet bij betrokken zijn en dus ook niet op mijn pc kunnen komen.

Kan iemand me hiermee helpen?

Toegevoegd na 4 minuten:
Misschien voor iets meer duidelijkheid: Er zitten meerdere computers en smartphones in dit netwerk. Ik wil gewoon ergens een wachtwoord kunnen aanmaken zodat alleen ik vanaf mijn telefoon op mijn computer bestanden kan uitwisselen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Als je draadloos bestanden wil wisselen dan kan je beter de app Wifi file transfer pro kopen op de android markt. hiermee kan je je mobieltje draadloos verbinden met de pc MET wachtwoord. DLNA is een media server service en is onbeveiligd, omdat men er van uit gaat dat media voor uiedereen in het netwerk toegankelijk is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm oké. Ik dacht, mijn Sony Xperia S wordt aangestipt als 'DLNA certified' dus ik wou 't even proberen. Kan ik met die Wifi file transfer toevallig ook video streamen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, video streamen naar android is nogal lastig (met name vooral als je HD en mkv bestanden wil streamen, het word dan heel schokkerig) een goede manier die ik gevonden heb is splashtop remote desktop, de video word dan afgespeeld en gerenderd op de computer en dan doorgestuurd naar je Mobieltje in perfecte vloeiende kwaliteit en je kan alles afspelen zonder met codecs en dergelijke te prullen op android
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah bedankt! Ik zal er even naar kijken.
Als ik geen ander antwoord krijg, wordt dit het 'beste antwoord' :)