Is de imac 21,5" een goede keus?

Ik wil graag de 21,5" imac kopen (het goedkoopste model van 1150€) is dit een goede keus??
Ik wil hem graag gebruiken om word en powerpoint documenten te gebruiken. (dat koop ik er wel bij) , ik wil er veel mee internetten en veel flash afspelen en een beetje gamen. Is de imac daar een goede computer voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (4)

Ja, Best wel maar voor dat bedrag zou je ook een goeie Dell kunnen kopen ;). Ik zou ze vergelijken kijken naar een PC van een ander merk met de zelfde prijs, een beetje kijken wat voor functies enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is zeker een goede keus! Wat een groot beeldscherm, zelfs de prijs valt mee.
Met een Apple koop je natuurlijk wel iets voor je leven, ik heb al jaren een Mackintosh PC en daar ben ik maar wat blij mee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is zeker een goeie pc maar gamen ? nee zelf niet een beetje gamen.
Koop dan gerust een goedkoper model windows pc met los 21,5 inch scherm
Mocht er dan ooit wat mis mee zijn ben je altijd goedkoper uit je kan er dan gewoon een andere pc aan hangen
met de mac loop je stad en land af het goedkoop te repareren wat je niet zal lukken.
daarnaast is hij makkelijker en lees ook goedkoper uit te breiden. de windows pc dan he.

Als je toch een mac wilt koop dan een mac mini en een los scherm. (vooral dat losse scherm vind ik belangrijk)
let wel dat je er dan nog een losse super drive bij moet kopen die zit er tegenwoordig niet eens meer in
Deze is nog redelijker wijze met geheugen uit te breiden
en of HD
videokaart is simpelweg onmogelijk
dat geldt ook voor de imac.

niet voor de windows pc

Mijn stelregel is koop een flinke monitor investeer daar flink in als je cente zat hebt.
en desnoods een wat lichter uitgevoerde pc maar met een moederbord dan nog flink wat jaren met de tijd mee kan
en breid dat langzamerhand uit
als je dat zelf niet wilt of kunt, bedenk dan dat deze kosten zodanig veel goedkoper zijn dan bij een mac
Los nog even van het feit dat er aan een mac bijna niet te verbeteren valt en je als je meer wilt weer een hele nieuw moet kopen.
Toegegeven, de inruilprijs is wat hoger
maar je koop mijn inziens niet een pc om hem een jaar later weer te moeten verruilen.
capthavoc
12 jaar geleden
Ik zou het niet doen als ik jou was. Diezelfde specificaties - de iMac is een gewone computer (bijvoorbeeld Dell zoals hieronder wordt gezegd), dus hetzelfde maar dan voor een veel lagere prijs. Een iMac is handig voor creatieve beroepen, zoals films bewerken etc., maar om echt alleen word en powerpoint erop te doen, zou dat echt zonde van je geld zijn.

Als je echt alleen Office dingen wilt gebruiken en beetje internetten, heb je al voor de helft van €1.150 een hele goede computer. Dus als je echt wilt gaan photoshoppen en dat soort dingen, zou ik hem kopen. Doe je dat niet, is het echt zonde van het geld (behalve dat het natuurlijk gewoon leuk is om te hebben).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Helemaal mee eens.
Een Mac is buitengewoon geschikt voor (zwaar) designwerk, maar voor Word en andere Office-toepassingen ben je met een Windows PC veel goedkoper uit! Ook met een groter beeldscherm.