Wat is goede data recovery software?

Als je problemen hebt met het openen van bestanden en of wel bestanden per ongeluk hebt verwijderd, welke software kun je dan gebruiken om deze bestanden weer te herstellen? Hebben jullie tips over goede data recovery software?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
2.4K

Het beste antwoord

Ik heb zelf ook het probleem gehad waarbij ik een aantal bestanden door mijn eigen schuld had verwijderd. Ik heb toen gebruik gemaakt van Remo Recover. Hoewel ik ook lovende kritiek heb gehoord over Stellar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de informatie. De informatie bevat goede artikels. Hoewel ik wel weer een vraag heb over dit onderwerp ( :

Andere antwoorden (4)

Recuva is één van de meest bekende:
http://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/Recuva+bestandsherstel

Toegevoegd na 5 minuten:
Met dat programma kun je op zoek gaan naar (restanten van) bestanden die per ongeluk van je pc zijn verwijderd. Denk bijvoorbeeld aan gewiste foto's of teksten.

Problemen met het openen van bestanden kun je niet met Recuva verhelpen. Waarschijnlijk kun je in zo'n geval het beste de software opnieuw installeren waarmee je het bestand wilt openen.
Pieter2011
12 jaar geleden
Het ultieme programma staat op de hiren's boot cdrom
Pas echter op, je moet n.l. na dat je heb ondekt dat je een file kwijt bent, direct de pc uitzetten en niet meer starten van je systeem harddisk, elk moment dat de harddisk met de verwijderde bestanden namelijk aanstaat en iets wegschrijft, loop je de kans dat je gewiste bestand definitief overschreven word.(In eerste instantie, word de verwijzing naar het verwijderde filetje alleen uit de "inhoud" lijst verwijderd en blijft de file opzich op de schijf staan(tot het natuurlijk weer overschreven word door een andere file) Daarom booten van de hiren's cdrom en m.b.v. een van de tools, het bestandje terug halen.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Er wordt specifiek naar software gevraagd, dus misschien is het handig om dat dan ook te noemen.
Hiren is een grote verzameling software, dus als je zegt "het ultieme programma staat daar ergens tussen" dan weet de vraagstellen nog niets.
Goed, gratis, maar niet heel makkelijk te gebruiken is testdisk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een goed artikel gevonden over dit onderwerp op een andere website die specifiek in gaat op het probleem en wat je kunt doen om verwijderde bestanden te herstellen.