Als ik Wordpress gedownload heb en instal.php wil openen zegt mijn browser dat ik een error heb en geen php heb geïnstalleerd. Wat kan ik doen?

Error: PHP is not running

WordPress requires that your web server is running PHP. Your server does not have PHP installed, or PHP is turned off.

En daarna nog wat rare dingen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1.3K

Het beste antwoord

Je kan inderdaad niet WordPress niet op je machine zetten. Je moet je hosting hebben gekoppled met je Domein. als je dit eenmaal hebt gedaan dan ga je naar je control panel van je hosting en installeer je daar je wordpress.

Als ik je een tip mag geven. Kies voor Hostgator.com, neem het babyplan. hiermee kan je veel websites hosten. Ik raad je aan niet meer dan 50 anders worden je sites sloom. Dit pakket kost slechts een kleine 7 dollar per maand omgerekend 5 euro. En wordpress zit al in je control panel. deze hoef je alleen maar toe te voegen aan je domein.

Voorbeeld van hosting en webpage wat je met Wordpress kan maken.
http://www.wii-ombouwen.org
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Zoals de foutmelding al bescbrijft: je moet php geinstalleerd hebben om Wordpress te kunnen draaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel gratis sitehosters bieden je alleen platte HTML aan. Je zult dus een andere host moeten vinden. Hosting2go is zo een partij. Minder dan € 30 per jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze hosting bied geen PHP ondersteuning. Dat zie je tegenwoordig alleen bij sommige gratis hosting partijen, maar de meeste ondersteunen gewoon PHP. Dan wel met wat reclame om de kosten te dekken natuurlijk. Om even reclame te maken voor een andere hostingpartij dan mijn voorganger:
antagonist.nl is mijn favoriet. Een overzicht van gratis hostings met PHP vind je hier:
http://www.free-webhosts.com/free-php-webhosting.php
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het op je eigen machine wilt draaien kun je WAMP (als je Windows hebt) installeren, dat is Windows Apache MySQL PHP. Webserver, PHP en MySQL server op je eigen machine!

(Voor Linux is er overigens LAMP.)

Als jij die WAMP of LAMP installeert en configureert hoef je alleen nog maar wordpress in je apache www directory te zetten en dan kun je die wp-install.php uitvoeren.

Als je dat zelf regelt hoef je je oo knit af te vragen welke gratis of betaalde hosting provider je kan helpen.

Succes!

Toegevoegd na 52 seconden:
Overigens is WAMP/LAMP natuurlijk gratis.

Toegevoegd na 1 minuut:
WAMP download link toegevoegd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fout: je moet het wel hosten anders werkt 't niet en heb je alleen maar een losse berg bestandjes... :) Je hebt een PHP server, een webserver en een MySQL server nodig om dit pakket "in te hangen". Oftewel, een WAMP server als je Windows draait. De vraag is wáár je het wilt hosten, op je localhost (je eigen machine dus) of op een externe webhosting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij je laptopje meeneemt in de trein zonder wifi of mobiel internet kun je daar inderdaad best wordpress op draaien. De uitleg staat in mijn Antwoord: WAMP (voor Windows) of LAMP (voor Linux) installeren en gaan. Localhost is gewoon een ander woord voor "je eigen systeem", en je eigen systeem kun je normaal gesproken benaderen op 127.0.0.1 ook zonder enige vorm van internetverbinding.
Je wordpress kun je normaalgesproken niet op je eigen windows machine plaatsen. Deze dient bij je hoster te worden geinstaleert. Deze moet dan php en mysql ondersteunen.